12 września 2018
Facebook traci wpływy w USA. Według danych Pew Research Center aż 26% Amerykanów zdecydowało się na usunięcie aplikacji Facebook ze swojego telefonu. Co więcej, ponad połowa wszystkich użytkowników FB w Stanach zmieniła ustawienia prywatności.
Facebook to bez dwóch zdań największy i najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie. Portal dreamgrow.com przygotował w czerwcu tego roku raport, dotyczący liczby użytkowników mediów społecznościowych na świecie. Wynika z niego, że portal Marka Zuckerberga może pochwalić się 2,2 miliardami aktywnych użytkowników każdego miesiąca. Szacunki donoszą, że do końca tego roku Facebook będzie miał ponad 2,35 miliarda członków.
Czy jednak możemy być świadkami odwrotu Facebook? Takie wnioski mogą płynąć z ostatniego badania Pew Research Cente, które sprawdziło, jak z medium korzystają dorośli Amerykanie.
Pew Research Cente w dniach 9 maja – 11 czerwca tego roku zapytało ponad 4,5 tysiąca dorosłych obywateli USA, jak korzystają z Facebook. Z przeprowadzonego badania wynika, że 54% ankietowanych w ciągu ostatniego roku zmieniło swoje ustawienia prywatności. Wprowadzili oni ograniczenia w dostępie do danych, jakimi się dzielą. Jednak nie to jest dla FB najgorsze. 46% respondentów przyznało, że zrobiło się co najmniej kilkutygodniową przerwę od korzystania z tego medium. Zaś co czwarty badany usunął aplikację Facebook ze swojego telefonu.
Co ciekawe, na zrezygnowanie z FB zdecydowali się głównie młodsi użytkownicy. W grupie wiekowej 18-49 było to aż 44% respondentów, z kolei wśród seniorów (+65 lat) jedynie 12% usunęło aplikację. Również osoby młodsze rozsądniej podchodzą do kwestii ochrony swoich danych. 64% osób w wieku 18-49 lat zmieniło ustawienia prywatności, zaś w grupie seniorów było to 33% Zbliżony procent przyznał się do zrobienia przerwy od korzystają z Facebook, było to odpowiednio 47% (18-49 lat) oraz 40% (65+).
Według danych z maja 2018 roku, w Polsce Facebook miał zarejestrowanych ponad 21 milionów realnych użytkowników. Z kolei aplikację FB na swoim telefonie ma 8,3 mln Polaków. Więcej korzysta tylko z Messenger (10,4 mln). Oznacza to, że jest to wciąż bardzo ważne narzędzie dla każdego, kto zajmuje się marketingiem w internecie. Chcąc osiągać zysk, każda firma musi mieć konto na tej platformie. Nic nie wskazuje, by sytuacja podobna do tej w USA miałaby się wydarzyć i u nas. Jednak z uwagi na ten fakt, warto bacznie obserwować zmiany w podejściu polskich facebookowiczów do tematu ochrony swojej prywatności.
Źródło: dreamgrow.com/Pew Research Center/Gemius PBI
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
arseosystem napisał:
13 września 2018
Zmieniają swoją politykę i widać użytkownikom przestaje się to podobać, słusznie zresztą .