10 lutego 2016
W dobie aktualnych zmian algorytmów pozycjonowanie stało się bardzo wymagającym procesem. Powoli staje się częścią ogólnych kampanii marketingowych, jakie powinny być spójne z działaniami agencji SEO. Poniżej przedstawiam 12 kroków do bezpiecznego pozycjonowania stron internetowych, jakie powinny być wdrożone, czy to przez agencję SEO, czy przez klientów samodzielnie pozycjonujących swoje strony internetowe.
1. Artykuły sponsorowane
Jednym z istotniejszych obecnie trendów pozycjonowania są artykuły sponsorowane, które wspierają ogólną wizję content marketingu. Artykuły takie powinny mieć wartość poradnikową i wnosić istotne, branżowe informacje dla użytkowników danego bloga czy portalu. W sposób bardzo dyskretny powinny reklamować konkretny produkt lub usługę. Działanie to ma na celu dostarczyć sprzedażowy ruch na stronę docelową i znacznie wybiega poza zakres samego pozycjonowania, nie mniej jest jego bardzo silnym wsparciem.
2. Artykuły poradnikowe
Artykuły tego typu pełnią rolę porad, publikowanych w sieci dla użytkowników czy też czytelników konkretnej branży. Artykuły są w stanie generować ruch długo po jego publikacji, dzięki czemu mamy kilka wartości dodanych: pozyskujemy ruch, wizerunek specjalisty i wyższe pozycje w wyszukiwarce
3. Ogłoszenia reklamowe
Niepozorne ogłoszenia, które mogą pełnić dwie funkcje, zarówno ruch na naszą stronę jak i wyższe pozycje. Ogłoszenia mogą dotyczyć zarówno naszego produktu, usługi jak i ogłoszenia o pracę z pozostawieniem linku klikalnego do naszej strony www.
4. Katalogi stron
Dodawanie strony do katalogów powinno odbywać się pod okiem osoby, która zna się na pozycjonowaniu. W sieci funkcjonuje bardzo dużo katalogów stron niskiej jakości, które mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc, niemniej dodanie strony do wartościowych katalogów, które nie generują linków site wide, z całą pewnością będzie świetnym wsparciem pozycjonowania.
5. Banery reklamowe
Pozycjonowanie jest tylko drogą do pozyskania wartościowego ruchu na naszej stronie internetowej. Kolejną taką ścieżką jest zakup banerów reklamowych, które będą generowały tematyczny ruch na stronie docelowej. Jest to kolejny sposób wsparcia pozycjonowania. Oczywiście tego typu działania warto wcześniej skonsultować z agencją SEO, aby blogi czy portale na których pojawi się taki baner miały również odpowiednie parametry do SEO i reklama taka nie generowała linków site wide.
6. Blog firmowy
Prowadzenie bloga firmowego ma wiele wartości dodanych. Dzięki regularnym aktualizacjom pozyskujemy ruch na stronie. Wewnętrzne linkowanie buduje pozycje typu long tail. Ponadto, jeśli blog jest prowadzony na osobnej domenie, wspiera główne frazy pozycjonowane domeny głównej.
7. Blogi produktowe
Z naszej oferty wybieramy najpopularniejsze kategorie i na ich podstawie budujemy dedykowane im blogi. Pełnią one funkcje poradnikowe, gdzie prezentujemy też bardziej szczegółowo swoje usługi czy oferowane produkty. Dzięki takim działaniom budujemy kilka/kilkanaście niezależnych stron internetowych, gdzie każda specjalizuje się w określonej dziedzinie. Taki zabieg dostarcza jakościowych informacji dla użytkowników, pozyskuje ruch, zaufanie i poprawia pozycje strony głównej.
8. Infografiki
Kontynuując działania content marketingowe, należy pamiętać o uzupełnianiu ich infografikami. Ilustracje tego typu to graficzne przedstawienie pewnej idei, historii czy podsumowanie wcześniej napisanego artykułu.
9. Współprace barterowe
Jeśli posiadasz własnych partnerów biznesowych, zapytaj o możliwość wymiany linkami. Ty umieść link do swojego partnera, a on niech umieści do Ciebie. Tu zdecydowanie polecam ewentualną wymianę skonsultować z agencją SEO, która szybko sprawdzi czy wymiana z jakimś konkretnym partnerem jest dla Ciebie opłacalna.
10 Komentowanie
Udzielaj się na blogach tematycznych, pozostawiaj komentarze wraz z linkiem klikalnym do Twojej strony czy sklepu. Zyskasz zarówno wartościowy ruch jak i bezpieczne pozycjonowanie dla Twojej strony czy sklepu.
11 Wysyłaj produkty do recenzji
Staraj się wysyłać produkty do blogerów, którzy często zrobią dla Ciebie ich recenzję, opublikują u siebie wraz z linkiem klikalnym. Również w tym przypadku pozyskasz wartościowy ruch na swojej stronie i mocny link, który przez długi czas będzie wspierał pozycjonowanie.
12 Bądź sponsorem
Jeśli sponsorujesz jakąś instytucję, postaraj się, aby ta umieściła link do Twojej strony u siebie czy w miejscach, gdzie ma możliwość zrobienia tego. Pamiętaj, aby powiedzieć o tym swojej agencji, dzięki temu będzie mogła przygotować odpowiednie rekomendacje, jak taki link powinien wyglądać, aby spełniał swoją rolę pozycjonowania.
Podsumowując
Stosując powyższe zestawienie, masz pewność skutecznego działania marketingowego, które będzie stanowiło doskonałe wsparcie bezpiecznego pozycjonowania. Możesz wykonywać je we własnym zakresie lub idealnie, jeśli zlecisz ich kompleksowe wykonanie specjalistycznej Agencji Seo. Wtedy otrzymasz nie tylko wyższe pozycje dla swojej strony, ale również tematyczny ruch i większą rozpoznawalność marki.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Alicja napisał:
10 kwietnia 2018
Świetny wpis! To chyba jedne z podstawowych zagadnień, którymi warto się kierować. Wydaje mi się jednak, że podejmowanie się pozycjonowania bez posiadania gruntownej wiedzy i doświadczenia w tym temacie jest zadaniem dość trudnym i ryzykownym. Lepiej zdać się na specjalistów.