10 maja 2017
Black Hat Seo to ogół niedozwolonych strategii pozycjonowania, które są zakazane przez Google i grożą nałożeniem kar na stronę.
Działania z zakresu Black Hat SEO do niedawna pozwalały w szybkim czasie uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Aktualnie pozwala małym nakładem finansowym, podnieść stronę w wynikach wyszukiwania, jednak po wykryciu nieprawidłowości widoczność witryny zostanie znacznie obniżona, a w skrajnych przypadkach — całkowicie usunięta z wyników wyszukiwarki. Obecnie coraz mniej specjalistów SEO przyznaje się do stosowania niedozwolonych praktyk, a zapytanie pozycjonera o stosunek do nich może służyć jako metoda skutecznego sprawdzenia profesjonalizmu przed powierzenia mu swojej strony.
Do działań z zakresu Black Hat Seo zaliczamy:
– keyword stuffing — nadmierne wykorzystywanie słów kluczowych
– cloacking (maskowanie) — pokazywanie innych treści robotom a innych odbiorcy
– używanie systemów wymiany linków (SWL) — korzystanie z platform, służących tylko do promocji linków, bez wartości dodanej
– spamowanie
– powielanie treści
– plagiat
– kupowanie słabej jakości linków, które nie mają żadnej wartości poza seo.
Najczęściej z niewiedzy lub z powodu ograniczeń budżetowych. Pozycjonowanie to branża, która wymaga od specjalisty ciągłego rozwoju i śledzenia zmian w algorytmie, który jest cały czas aktualizowany. Metody, które uchodziły na sucho kilka lat temu, dziś są skutecznie tępione.
Nie. Black Hat SEO się nie opłaca. Osoby, które stosują strategie Black Hat SEO są nieuczciwe lub/i niekompetentne. Tak czy inaczej, bezpieczniej trzymać się od nich z daleka. Skutki kar od Google są najczęściej bardzo długo odczuwalne, a powrót do dawnej pozycji musi potrwać. W tym czasie konkurencja będzie piąć się w górę.
Po „jasnej stronie mocy” są działania White Hat SEO (podlinkowane). To strategie rekomendowane przez Google, najbardziej bezpieczne i nastawione na pozytywne wrażenia użytkownika. Działania White Hat SEO zwykle wymagają więcej czasu, ale gwarantują stałe wzrosty w rankingu.
Spokojnie, najczęściej wszystkie błędy da się naprawić. Podstawą przy podjęciu nowej współpracy jest solidny audyt SEO. Sprawdzi on, jakie strategie były podejmowane i jakie powinny być następne kroki (na przykład: sprawdzenie odpowiedniej optymalizacji czy linków jakie prowadzą do danej strony.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
TM napisał:
10 maja 2017
Dawno większych bzdur nie czytałem.
Jakub Wasielewski napisał:
12 maja 2017
@TM – dziękuję za merytoryczny komentarz;)
Magda napisał:
12 maja 2017
Brednie wynikające z braku wiedzy autora albo dziwnego sposobu na promocje”uczciwego” pozycjonowania. Są frazy w googolu które od lat wbija się tylko Black Hatem i stoją po parę ładnych lat. Podejście do nich w stylu: optymalizacja, linki dobrej jakości, wartościowy content sprawi że odbijesz się od ściany.
Jakub Wasielewski napisał:
12 maja 2017
@Magda – Niestety ale Twój tok postrzegania pozycjonowania jest zasadny, jeśli nie zależy Ci na domenie pozycjonowanej. W przypadku BHS ryzyko jest dużo większe niż stosując metody WHS. Poważne firmy nie stosują już takich praktyk bo ryzyko jest zbyt duże. Twoje sposoby sprawdzają się może w przypadku domen nastawionych na zarabianie, których strata nie wiąże się z żadnymi kosztami.