O shadowbanach mówi się od dłuższego czasu. Miały one zmniejszyć wyświetlenia treści erotycznych, rasistowskich czy nawołujących do przemocy — słowem — niezgodnych z oficjalną polityką IG. Innym ich celem było ukrócenie działalności spamerów czy botów sztucznie nabijających zasięgi. Niektóre z zakazanych hashtagów były bardzo oczywiste jak np. #hottie, #wet, like4like czy #xxx. Problem zaczął się, […]
W poniedziałek na stronie Google dla webmasterów ukazała się informacja o wprowadzeniu Mobile First Index. Oznacza to, że branżę czekają spore zmiany. Jakie konkretnie? Mobile First Index to mobilny indeks stron internetowych, z którym Google eksperymentuje już od listopada 2016 roku. – By nasze wyniki były bardziej przydatne, rozpoczęliśmy eksperyment z Mobile First Index – […]
SEO i SEM to dwa najważniejsze pojęcia związane z pozycjonowaniem. Na pewno zetknąłeś się z nimi, jeżeli choć trochę interesujesz się marketingiem internetowym, nowymi technologiami lub prowadzisz jakąkolwiek działalność w internecie. SEO (ang. search engine optimization)Pozycjonowanie stron internetowych, także za pomocą ich optymalizacji. Pozycjonowanie za pomocą SEO skupia się całkowicie na zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania […]
Sposób promocji sklepu internetowego należy dopasować do typu branży, rodzaju asortymentu i odbiorcy. Inne czynniki wpływają na zakup w przypadku branży beauty, a inne sprawdzą się w przypadku nowych technologii i gadżetów. Pierwszym krokiem podczas ustalania strategii promocji sklepu online powinna być analiza dotychczasowych działań i ich efektów. Promocja sklepu powinna być dopasowana do konkretnego […]
Google Search Console, dawniej Google Webmaster Tools — darmowe narzędzia od Google, pomaga właścicielom strony na monitorowanie niektórych parametrów strony. Google udostępnia też darmowe materiały edukacyjne, które są dobrą bazą do pierwszych kroków z własną stroną. Znajdziesz też tam wytyczne jakościowe, które bezpośrednio wpływają na pozycję Twojej strony w rankingu. Google Search Console dla początkujących.Założenie […]
Wybór specjalisty SEO jest sprawą najwyższej wagi. Można porównać to trochę do wyboru lekarza. Wszyscy wiemy, że na zdrowiu się nie oszczędza i jednocześnie nie zawsze mamy kompetencje, by sprawdzić wiedzę i umiejętności — co nie oznacza, że nie ma na to sposobów. Przedstawiamy krótką ściągawkę wymaganych umiejętności i kompetencji miękkich (które też się przydają […]
Katalogi internetowe kuszą wielu początkujących adeptów SEO szybkimi efektami i stosunkowo łatwym uzyskaniem „mocnego” linka. Z drugiej jednak strony widzimy stałą tendencję w zmianach algorytmów — mocno stawiającą na doświadczenie użytkownika. Z punktu widzenia użytkownika, zdecydowana większość katalogów (a już zwłaszcza katalogów SEO, stworzonych wyłącznie z myślą o linkach) nie ma żadnej wartości dla internautów. […]
Związek między nazwą domeny i jej późniejszym pozycjonowaniem jest niezaprzeczalny. Jednocześnie jednak to temat dość szeroki i nie ogranicza się do obecności słów kluczowych w samej domenie. Jeżeli przed decyzją o zakupie domeny zastanawiasz się nad jej potencjałem pod kątem SEO, masz przewagę na starcie, jeszcze zanim Twoja strona ujrzy światło dzienne. Pokażemy Ci kilka […]
Infografiki stają się coraz bardziej popularne i nic dziwnego, to jeden z prostszych i przystępniejszych sposobów przekazywania wiedzy. Samodzielne stworzenie infografiki może wydawać się wyzwaniem, ale jest kilka sposobów, by ułatwić sobie pracę. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na zamówienie profesjonalnego projektu u grafika, polecamy Ci choć podjęcie próby przygotowania prostej infografiki we własnym zakresie. […]
Dodanie strony do Google to pierwszy krok w grze o jak najlepszą pozycję w rankingu. Strona, której Google nie dostrzeże, ma zerowe szanse dotrzeć do Twojego odbiorcy. Aby to zmienić, wystarczy poinformować wyszukiwarkę, że powstała nowa strona, którą warto udostępnić szerszemu gronu. To naprawdę proste, sam zobacz. Jak działa dodanie strony do Google? Dodanie strony […]