Według danych z 2018 roku w naszym kraju było zarejestrowanych prawie 31 tysięcy sklepów internetowych. Czego oczekują od nich Polacy? Jakie cechy musi mieć najlepszy sklep? Odpowiedzi szukała firma SAP.
Branża e-commerce, choć stosunkowo młoda, prężnie się rozwija. Z każdym rokiem nad Wisłą powstaje co najmniej kilkaset nowych sklepów internetowych. W 2013 roku było ich dokładnie 21 744. Jednak ledwie 5 lat później liczba placówek internetowych wzrosła do 30 936.
Na dynamikę rozwoju e-commerce wpływ ma kilka czynników. Jednym z nich jest bez wątpienia zakaz handlu w niedzielę, który pobudził Polaków do większego zaangażowania się w sieci. Nie do przecenienia jest również fakt, że Internet z każdym rokiem staje się coraz bardziej powszechny. Według ostatnich badań aż 8 na 10 Polaków ma dostęp do sieci.
Zakupy w Internecie są szybkie i wygodne, co jest bez wątpienia największym ich atutem. W sklepie internetowym możemy kupować o każdej porze, będąc w dowolnym miejscu na świecie.
Firma SAP (dostawca oprogramowania dla biznesu) opracowała raport „Consumer Prosperit Report”, który dostarcza informacji na temat klientów sklepów internetowych z całej Europy. 20 tysięcy osób, 24 państwa, 1 cel – sprawdzenie, czego oczekujemy po e-commerce i jak kupujemy.
Typowy polski klient sklepu internetowego zwraca uwagę przede wszystkim na kwestie zwrotu towaru. Proste zasady wymiany/zwrotu zakupionego sprzętu ma znaczenie aż dla 62% badanych.
Cenimy sobie również możliwość przetestowania danej rzeczy w sklepie stacjonarnym (49% badanych wskazało tę opcję) oraz dostęp do porównywarki produktów na stronie internetowej (47%).
Warto również zwrócić uwagę na jeszcze jeden wskaźnik. Polacy należą do grona narodowości, które najczęściej przechodzą przez cały proces zakupowy – od znalezienia produktu do płatności.
Tylko 64% badanych Polaków porzuciło koszyk przed dokonaniem zapłaty. Patrząc na wyniki innych obywateli Europy, jest to wynik całkiem niezły. Do tego samego przyznało się 80% Brytyjczyków oraz 79% Niemców, Włochów i Francuzów.
Źródło: bisnode.pl/sap.com