13 lipca 2023
Częstą poradą, którą udziela się twórcom contentu, jest umieszczanie w tekstach liczb i statystyk. To dobra praktyka, która pozwala przyciągnąć uwagę i podnieść wiarygodność treści. Jeśli jednak chcemy być zapamiętani, powinniśmy postawić jednak na storytelling. To właśnie historie pozostają z odbiorcami na dłużej, a cyferki zostają zapomniane. Zatem warto rozwijać w sobie umiejętności snucia opowieści, które angażują odbiorcę. Jak się okazuje, można wykorzystać ten talent w biznesie na przynajmniej 4 sposoby.
Spis treści:
Rozpoznawalne brandy mają łatwiej, zarówno w marketingu, jak i w SEO. Ludzie wyszukują te marki albo przynajmniej kojarzą produkty z pewnymi wartościami. Jednak nie jest tak łatwo zapisać się dzisiaj w pamięci typowego konsumenta, zwłaszcza jeśli nie jest się korporacją z ogromnym budżetem na reklamę i promocję. Na szczęście storytelling często nie wymaga dużych nakładów finansowych i pozwala skutecznie budować świadomość marki. Często można opowiedzieć historię powstania i rozwijania swojej działalności korzystając z mediów społecznościowych i treści wizualnych. Można też prowadzić bloga, na którym opisywane są anegdoty z życia firmy. Ciekawie przygotowana i dopracowana sekcja „o nas” na stronie również daje pole do popisu tym, którzy wiedzą jak opowiadać.
Nie tylko o naszych działaniach możemy snuć opowieści. Pokażmy też, że ważne są dla nas historie klientów. Wykorzystajmy głos konsumentów, żeby unaocznić, jak nasza marka wpłynęła na ich życie, zmieniła nawyki czy sprawiła, że codzienne czynności stały się łatwiejsze. Jeśli więc napłyną do nas jakieś osobiste wyznania, postarajmy się o zgodę od autora, aby się nimi podzielić. Możemy też zachęcić do dzielenia się takimi anegdotami z naszym brandem w roli głównej, oferując niewielką rekompensatę (np. zniżkę) lub organizując konkurs.
Długoterminowa strategia tworzenia treści z udziałem storytellingu wymaga spójności. Warto zastanowić się jaką historię firmy chcemy opowiedzieć, jak przedstawić swoją misję i informować odbiorców o stopniowym jej realizowaniu. Dzięki zachowaniu spójnej narracji na przestrzeni czasu, łatwo znajdziemy swoją grupę docelową i utrzymamy jej zainteresowanie.
Strorytelling to świetne narzędzie marketingowe, które pozwala nadać marce twarz, przedstawić bohatera (brand hero) i przypisać mu pewne wartości. Znalezienie wspólnego języka z grupą docelową i pokazanie poprzez opowiadanie historii, że te same rzeczy są dla nas ważne, pozwala zbudować relację z odbiorcami. Tym samym zaskarbiamy sobie spore grono potencjalnych klientów.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Piotr napisał:
27 lipca 2023
Ciekawy wpis, dzieki. Dodam tylko, że storytelling działa tak skutecznie, ponieważ aktywizuje w naszym mózgu „neurony lustrzane”, co umożliwia głębsze utożsamienie się z opowieścią. To klucz do budowania silnych relacji między marką a klientem.