08 kwietnia 2024
W chwili pisania tego artykułu, obchodzimy Dzień Miłośnika Zoo. Świętujesz? Ja też nie. Kalendarz marketera, w którym znajdziemy zarówno znane, jak i mniej popularne, a czasem nawet osobliwe święta, to dobre narzędzie dla biznesów obecnych w sieci. Pytanie tylko, czy da się robić SEO na Dniu Sera Camembert (28 kwietnia)? Jeśli działasz w gastronomii to pewnie możesz to rozważyć. Pochylmy się jednak nad tą kwestią nieco bardziej.
Spis treści:
W kwietniu, po Lanym Poniedziałku, świętujemy już w zasadzie tylko sezon ogórkowy. Jednak jeśli chcesz tworzyć content na nietypowych okazjach, nawet tych mniej znanych, to będzie ich całkiem sporo. Oto kilka przykładowych:
Jeśli którekolwiek z tych okazji pasuje do Twojego biznesu, możesz rozważyć wykorzystanie jej w swoich działaniach marketingowych. Tylko czy ma to sens w kontekście SEO?
Social Media oraz SEO to dwie, diametralnie różne odgałęzienia marketingu. W mediach społecznościowych wszystko jest tu i teraz. Real time marketing i wykorzystanie cyklicznych świąt, także tych, o których mało kto słyszał, to norma w mediach społecznościowych. Niestety sprawia to, że coraz trudniej jest robić coś, co jeszcze się nie przejadło. Czasem odnosi się wrażenie, że wszystko już było. Tutaj więc paradoksalnie taki Dzień Czosnku może okazać się… odświeżający?
SEO w porównaniu do sprintujacego zająca SoMe, jest powolnym, ale uważnym żółwiem. On też dotrze celu, ale trzeba pozwolić mu wystartować o wiele wcześniej. I w niektórych wyścigach też nie powinien brać udziału, bo szkoda czasu. Czy pozycjonować się na frazy związane z nietypowymi świętami? Tutaj decydująca powinna być liczba wyszukiwań oraz kwestia tego, czy jesteśmy w stanie zaproponować treści, które są zgodne z intencją użytkownika.
Tworzenie opisu kategorii w związku z nietypowymi świętami raczej nie ma wielkiego sensu. Nawet mając sklep z upominkami, powinno się raczej wybierać typowe okazje prezentowe, czyli raczej Dzień Matki, a nie Dzień Zięcia. Zwłaszcza że, aby wypozycjonować taką kategorię, trzeba jeszcze zainwestować w linkowanie. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wykorzystać specyficzne święta do blogowania. Jeżeli brakuje Ci inspiracji do artykułów, ale chcesz, aby regularnie pojawiał się content na blogu firmowym, skorzystaj z kalendarza. Linkowanie wewnętrzne do powiązanej kategorii zrobi robotę. Możesz też promować swoje wpisy w mediach społecznościowych postami typu “Z okazji Dnia Patrzenia Się w Niebo, przypominamy nasz wpis o tym jak wybrać okulary słoneczne na lato”. To powinno zyskać dla Ciebie trochę ruchu.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.