05 lutego 2024
Blogi kulinarne są przepustką do sukcesu w biznesie dla wielu osób, które mądrze rozegrały swoje karty. Przepisy na smaczne dania, tanie potrawy, wegańskie przysmaki czy łatwe do przygotowania desery to coś, czego wielu internautów poszukuje. Następnym krokiem, po założeniu takiego bloga może być w końcu wydanie własnej książki kucharskiej, e-booka czy otwarcie sklepu internetowego. Na początek jednak trzeba zyskać widoczność. Czy pomoże w tym znana marka spożywcza, która obchodzi swoje święto 5 lutego?
Spis treści:
Jeśli masz bloga kulinarnego, zainteresuj się SEO. Pozycjonowanie może sprawić, że wygenerujesz ruch i tym samym otworzysz sobie drogę do współprac, zarabiania na afiliacji czy rozkręcenia własnego biznesu. W tym celu jednak musisz wiedzieć, czego ludzie szukają w wyszukiwarce i użyć odpowiednich słów kluczowych w swoich treściach.
5 lutego obchodzimy Światowy Dzień Nutelli. To dobra okazja, aby zastanowić się jak tę znaną markę wykorzystać w swojej strategii SEO. Czy warto wzbogacić swoje teksty i nagłówki na blogu kulinarnym o frazę “nutella”? Sprawdźmy wyszukiwania.
W samej Polsce “nutella” ma 17 tysięcy wyszukiwań, a na świecie około 1 milion. Czy to oznacza, że fraza ta kryje ogromny potencjał dla blogów kulinarnych? Niestety to nie takie proste. Zajrzyjmy do SERP.
Szybkie spojrzenie na wyniki wyszukiwania podpowiada nam, że blog kulinarny ma małe szanse wybić się na pierwsze miejsca, kiedy jego konkurencją są głównie strony sprzedające konkretny produkt. Można wnioskować więc, że intencją użytkownika jest raczej zakup samej Nutelli lub ewentualnie pogłębienie wiedzy na temat marki. Twój przepis na naleśniki z Nutellą może szybko wśród nich zaginąć.
Nie będzie łatwo wybić się z samym słowem kluczowym “Nutella”, ale to nie oznacza, że w żaden sposób nie możesz wykorzystać rozpoznawalności marki. Sprawdź te słowa kluczowe:
Jeśli wpiszesz je w wyszukiwarkę, z pewnością zauważysz, że na pierwszych miejscach pojawiają się blogi z przepisami. To szansa dla Ciebie, żeby załapać się na kawałek tortu.
Znasz inne kreatywne wykorzystania Nutelli lub jej substytutu? Wiesz z czym komponuje się Nutella ze śliwek? Sprawdź, kto szuka takich informacji i co wpisuje w Google, a potem działaj.
Pozycjonowanie bloga kulinarnego ma sens, zwłaszcza jeśli chcesz go w przyszłości monetyzować. Rób to, tworząc treści zgodnie z tym, czego szukają Twoi potencjalni czytelnicy. Nazwy marek czy znanych produktów mogą okazać się użyteczne, zwłaszcza że narzędziami takimi jak Ahrefs, łatwo zweryfikujesz zainteresowanie ludzi tematem. Upewnij się jednak, że intencja wyszukujących pokrywa się z treściami, które jesteś w stanie stworzyć. Podając przepis na substytut Nutelli lub na deser z jej wykorzystaniem, wybierz frazę, która nie każe Ci realizować ze sklepami online, sprzedającymi gotowy produkt.
Pamiętaj też o Światowym Dniu Nutelli i daj o tym znać, jeśli równolegle do bloga prowadzisz profil w mediach społecznościowych. Daj znać obserwującym i przypomnij im swoje przepisy z wykorzystaniem tego produktu.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.