Strona główna » Geolokalizacja – dlaczego jest istotna w prowadzeniu firmy?

Geolokalizacja – dlaczego jest istotna w prowadzeniu firmy?

10 maja, 2019

Dane geograficzne mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji na temat tego, w co – i przede wszystkim gdzie – inwestować, żeby osiągnąć zysk. Szczególnie sprawdza się to w handlu i usługach, gdzie lokalizacja ma kluczowe znaczenie dla rentowności firmy.

Skąd przychodzimy, dokąd idziemy

Geolokalizacja w smartfonach klientów i dane z kart SIM mogą dostarczyć sprzedawcom wielu cennych informacji. Jedną z nich jest pokazanie, skąd napływają klienci. Tego typu wiedza, odpowiednio wykorzystana, może przynieść wiele korzyści.

– Geolokalizacja wiąże się z przestrzenią, a przestrzeń zawsze jest dla firm jest kosztem: trzeba coś zawieźć do klienta, przywieźć, poświęcić czas, zużyć benzynę. Jest to obszar, który firmy bardzo aktywnie starają się optymalizować – wyjaśnia Marek Turlejski.

Najważniejszy surowiec świata

Jak podaje IBM, każdego dnia użytkownicy na całym świecie generują 2,5 miliarda gigabajtów nowych danych. Ich wykorzystanie to dla biznesu ogromna szansa na optymalizację i rozwój. Brytyjski „The Economist” określił dane mianem najważniejszego surowca XXI wieku, który generuje już więcej pieniędzy niż ropa. W realiach cyfrowej transformacji dane mają dla firm kluczowe znaczenie, stając się filarem ich działalności. Są wykorzystywane do poprawy procesów biznesowych, w celach reklamowych i marketingowych, do zarządzania wydajnością produkcji czy monitorowania lokalizacji w czasie rzeczywistym.

– Dane pomagają wybrać miejsce pod biznes, ocenić, czy nasze plany biznesowe są realne. Wiedząc, ilu konsumentów mieszka w danej lokalizacji, wiemy też, jaki jest potencjał i jakich zysków można oczekiwać – dodaje Turlejski.

Każda inwestycja to koszt dziesiątek tysięcy złotych. W zależności od tego, czy interesuje nas wyłącznie handel w sieci, czy punkt stacjonarny, środki, jakimi musimy dysponować są coraz większe. Dlatego każdy potencjalny przedsiębiorca stara się minimalizować ryzyko porażki. Pomogą mu w tym m.in. dane.

Co daje geolokalizacja?

Lokalizacja to główny czynnik sukcesu zwłaszcza w usługach i handlu. Analiza danych geograficznych może wskazać punkt, w którym – np. ze względu na zbyt dużą koncentrację konkurencyjnych placówek czy zbyt małą liczbę potencjalnych klientów – nie opłaca się otwierać kolejnego dyskontu, restauracji czy kiosku, za to wypalić może kwiaciarnia.

Z kolei geolokalizacja w smartfonach klientów i dane z kart SIM mogą dostarczyć mnóstwo informacji do optymalizacji ich biznesu: pokazać, jaką penetrację w danym zasięgu ma centrum handlowe, skąd napływają klienci albo porównać odwiedzalność pomiędzy sklepami. Mając takie informacje, punkty handlowe i usługowe mogą stworzyć precyzyjnie dopasowaną kampanię SMS skierowaną np. do osób, które nigdy ich nie odwiedziły, chociaż mieszkają w pobliżu i codziennie mijają je w drodze do domu.

Źródło: biznes.newseria.pl

Autorzy bloga

Jakub Wasielewski

Kategorie wpisów

Skontaktuj się z nami!

791 000 572biuro@the-first.pl

Możesz również napisać!


    The First Sp. z o.o.

    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    thefirst
    The First Sp. z o.o.
    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 the-first.pl
    Wykonanie The First