25 sierpnia 2017
Reklama w Gmail to stosunkowo nowy format, została udostępniona na polski rynek w 2013 roku. Wdrożenie GSP (Gmail Sponsored Promotions) zostało poprzedzone dokładnymi testami, w efekcie reklamodawcy zyskali nowe, skuteczne narzędzie do kontaktu z klientem.
Poczta gmail jest powszechnie ceniona za brak nachalnych reklam, spamujących skrzynkę. Reklamy w gmailu są wręcz przeciwieństwem spamu. Ich forma jest o wiele bardziej subtelna, przypomina w dużym stopniu inne wiadomości. Krótka, tekstowa zajawka zachęca do kliknięcia w reklamę, dopiero na tym etapie użytkownik widzi przygotowaną kreację marketingową w całej okazałości. Reklamy w Gmail łatwo jest też zamknąć i są dobrze dopasowane do profilu użytkownika, co wpływa na ich skuteczność.
Aby tworzyć reklamy wyświetlane w Gmailu, musisz mieć aktywne konto w Google AdWords. Następnie utwórz nową kampanię, możesz w tym celu skorzystać np.: z gotowych szablonów. Twoja reklama może mieć formę grafiki, animacji czy nawet formularza zapisu. Pamiętaj, że kampanie GSP zaliczają się do kategorii reklam spersonalizowanych, dlatego o wiele sztywniejsze są wymagania wobec nich. Do emisji dopuszczalne są wyłącznie reklamy o wysokiej trafności i stopniu dopasowania.
Szczegółowe instrukcje znajdziesz w samouczkach Google:
https://support.google.com/adwords/answer/6105478?hl=pl
Zasady reklam AdWords:
https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6008942
Zalety reklamy na gmailu:
– wysokie dopasowanie do odbiorcy
– nienachalna forma
– wsparcie od Google w zakresie optymalizacji reklamy
Wady reklamy na gmailu:
– większe wymagania na etapie tworzenia kreacji
– ograniczenia w zakresie remarketingu
– ograniczenia tematyczne
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.