W trakcie ostatniego streama pracownik Google John Mueller został zapytany o kwestię jakości treści oraz sens ich pozostawiania w przypadku małego ruchu na stronie. Jego odpowiedź nie pozostawia złudzeń. – Nasze algorytmy nie uwzględniają liczby odsłon – powiedział Mueller.
Branża SEO jest zgodna, że im więcej treści na każdej podstronie, tym lepiej reaguje na nią wyszukiwarka Google. Oczywiście nie chodzi wyłącznie o to, by zamieścić jakąkolwiek treść, ale by była ona napisana pod SEO, jak i miała logiczny sens.
Jeden z uczestników streama zapytał Johna Muellera o to, co ten uważa za „złe treści”. – Są to treści, które nie przyciągają wielu odwiedzających, ponieważ obecnie nie szukają informacji na ten temat? – pytał. Zastanawiał się on, czy powinien usuwać treści, które obecnie nie są w trendach wyszukiwania.
Pracownik Google wyraził się jednoznacznie. W jego opinii ilość wyświetleń strony nie jest najlepszym wyznacznikiem tego, czy treść jest dobra lub zła. Dodał również, że odsłony z pewnością pomagają w rozpoznaniu treści niskiej jakości, ale nie należy przykładać do nich tak wielkiej wagi. – Ty jesteś ekspertem w sprawach swojej witryny, więc wiesz, co jest dobre a co złe – zwraca uwagę Mueller.
– Nasze algorytmy nie uwzględniają liczby odsłon – przypomina Mueller. – One starają się zrozumieć wartość tych treści. Dlatego niska ilość wejść na stronę, nie oznacza, że zawiera on treść niskiej jakości – dodaje.
Pełną treść pytania oraz odpowiedź znajdziecie w poniższym wideo. Na ten temat Mueller i jego widz rozmawiają od 46 minuty i 5 sekundy.
Źródło: YouTube