Strona główna » Google odświeża wyszukiwarkę. Drobna, ale istotna zmiana

Google odświeża wyszukiwarkę. Drobna, ale istotna zmiana

24 maja, 2019

Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do zmian algorytmu Google. Jednak jakiekolwiek ingerencje w flagowy produkt Google – jego wyszukiwarkę, są dość rzadkie. Tym razem koncern z USA nieco nas zaskoczył i wprowadził odmienioną szatę graficzną.

Tylko strona główna

Google bardzo często wita nas nową, inną stroną główną. W zależności od tego, jakie aktualnie przypada święto lub wyjątkowy dzień (Boże Narodzenie, Święto Niepodległości, wybory, Dzień Matki, itp.). Jednak zmiany „wewnątrz” wyszukiwarki nie zdarzają się zbyt często. Ta, o której mowa, dotyczy zaś wyłącznie urządzeń mobilnych i na całym świecie pojawi się w ciągu najbliższych kilku dni.

Favicony wchodzą na salony

Omawianą nowością są favikony, czyli małe ikonki widoczne przed adresem strony internetowej. Od teraz, o ile właściciel domeny doda favikonę, będą one widoczne w wynikach wyszukiwania.

Google zmieniło również kolorystykę linków. Starą, poczciwą zieleń zastąpi czerń, z kolei adres strony, wraz z faviconem, zostały przeniesione ponad tytuł.

– Ten nowy design pomoże lepiej zrozumieć, skąd pochodzą informacje i jakie strony mają to, czego szukasz – tłumaczy Google.

Koncern wyjaśnia również motywy, jakimi kierował się wprowadzając zmianę.

– Kontynuujemy udostępnianie nowych formatów oraz przydatnych opcji – od kupowania biletów do kina po odtwarzanie podcastów – ta nowa funkcjonalność pozwala nam dodać więcej przycisków akcji oraz podglądów pomocnych przy wyszukiwaniu kart z wynikami. Jednocześnie zapewnia użytkownikom pełną transparentność, co do zawartości strony – czytamy w oświadczeniu Google.

Favicony – zrób to sam

Faviconem najczęściej będzie logo naszej firmy, które pomoże w lepszym identyfikowaniu marki ze znakiem graficznym. Dlatego tak istotnym jest to, by zadbać o jak najszybsze włączenie Favicony.

Na szczęście można to zrobić samemu bez szczególnej wiedzy na temat budowania stron internetowych. Wystarczy do nagłówka naszej strony internetowej wkleić poniższy fragment kodu: <link rel=”shortcut icon” href=”/ścieżka/do_pliku/favikona.ico”>.

Jednak nie mamy 100% pewności, że nasza favicona zostanie dodana. Musi ona spełniać wyznaczone przez Google standardy:

  • Zarówno plik favikony, jak i strona główna muszą być możliwe do zindeksowania przez Google (tzn. nie mogą być zablokowane dla Googlebota).
  • Favikona powinna być graficzną reprezentacją marki Twojej witryny, by ułatwić użytkownikom jej szybkie rozpoznawanie podczas przeglądania wyników wyszukiwania.
  • Favikona powinna być wielokrotnością kwadratu o boku 48 pikseli, na przykład 48 x 48 pikseli, 96 x 96 pikseli, 144 x 144 pikseli i tak dalej. Pliki SVG nie mają oczywiście określonego rozmiaru. Obsługiwane są wszystkie poprawne formaty favikony. Google przeskaluje obraz do rozmiaru 16 x 16 pikseli, by można było go użyć w wynikach wyszukiwania, więc upewnij się, że wygląda dobrze w tej rozdzielczości. Uwaga: nie udostępniaj favikony o rozmiarze 16 x 16 pikseli.
  • Favikona powinna mieć stały URL (nie zmieniaj go zbyt często).
  • Google nie będzie pokazywać żadnych favikon, które uzna za nieodpowiednie, w tym zawierających pornografię lub symbole nienawiści (na przykład swastykę). Jeśli tego typu obrazy zostaną wykryte w favikonie, Google zastąpi ją ikoną domyślną.

Więcej na temat favikon w oficjalnym poradniku Google.

Źródło: searchenginejournal.com/Google

Autorzy bloga

Jakub Wasielewski

Kategorie wpisów

Skontaktuj się z nami!

791 000 572biuro@the-first.pl

Możesz również napisać!


    The First Sp. z o.o.

    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    thefirst
    The First Sp. z o.o.
    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 the-first.pl
    Wykonanie The First