09 maja 2018
7 maja Google ogłosiło całkowite wycofanie starej wersji panelu AdWords. Informacja została opublikowana na oficjalnym blogu AdWords przez Jerry’ego Dischlera, wiceprezesa ds. Zarządzania produktem. Nowa wersja AdWords, wdrażana od sierpnia 2016 roku, spotkała się z niechęcią niektórych użytkowników. Przyzwyczajeni do dotychczasowego wyglądu długoletni użytkownicy nie zawsze odnajdywali się w nowym widoku funkcjonalności. Samo Google chwali się, że nowe rozwiązania z zakresu UX w AdWords wynikają z propozycji samych użytkowników.
Aktualizacja to dla reklamodawców nie tylko nowy design, ale też funkcje niedostępne w starej wersji interfejsu.Najważniejsze z wiążą się z lepszym śledzeniem konwersji, zarządzaniem odbiorcami czy reklamami w formie prezentacji. Zmienione zostały też nazwy niektórych dotychczasowych możliwości. Mogło być to jedną z przyczyn trudności niektórych użytkowników. Tak więc raporty z karty „Wymiany” to teraz „Wstępnie zdefiniowane raporty”, a w kierowaniu na odbiorców „Tylko stawka” stała się „Obserwacją”. Możliwości związane z tworzeniem kampanii i jej analizą zostały przeniesione w inne miejsca.
Prace nad nową wersją ciągle trwają, kilka opcji jest jeszcze niedostępnych w nowym panelu. Są to:
Dokładne informacje o zmianach dostępne są w samouczkach pomocy – https://support.google.com/adwords/answer/6306932?ref_topic=6346221#column_changes
Z tekstu można wywnioskować, że przejście na nową wersję skończy się najpóźniej do października tego roku. Do reklamodawców wysyłane będą wiadomości e-mail z powiadomieniami. W związku z tym Dischler radzi sprawdzenie aktualności danych kontaktowych.
Google wprowadziło AdWords 17 lat temu. Jest to pierwsza aktualizacja panelu użytkownika.
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2018/05/adwords-transition-new-experience.html
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Pozycjonusz napisał:
09 maja 2018
Po 17 latach zmiany mogą być tylko na lepsze. Reklamodawcy będą musieli się nauczyć obsługi panelu i nowego nazewnictwa, jednak na pewno będą to zmiany na lepsze. Każde narzędzie musi się rozwijać.
Damian napisał:
18 maja 2018
Ciekawa wiadomość, która z pewnością wielu osobom się spodoba 😉 Sam pochwalam ten krok, gdyż ten nowy widok nie za bardzo mi się podoba. Ciekawe czy sam algorytm też będzie trochę zmieniony, gdyż ostatnio czytałem, że Google często blokuje reklamy. Może wpłynie to również delikatnie na to…
Thomas napisał:
23 maja 2018
Trzeba będzie się uczyć na nowym interfejsie.
Z tego co widziałem, ten nowy jest bardziej intuicyjny. Fajny ! 😉