Storytelling to sztuka opowiadania opowieści. Sprawia, że Twój odbiorca chętniej i uważniej Cię słucha. To właśnie dlatego specjaliści od marketingu tak chętnie sięgają po storytelling jako narzędzia budującego pozytywne skojarzenia z marką czy wręcz do bezpośredniej sprzedaży.
Storytelling w biznesie nie jest niczym nowym. W ostatnich latach można zauważyć coraz większe zainteresowanie tym tematem, ale wynika ono w dużej mierze z bardziej świadomego używania tego terminu w branży.

– pokaż historię swojej firmy, powody jej powstania, motywację działania, życie pracowników
– przedstaw historię klienta, dla którego skorzystanie z Twojego produktu/usługi było bardzo ważne i mógł zrealizować swoje cele
– pozwól zajrzeć klientowi za kulisy Twojego biznesu, opowiedz mu historię od pomysłu na produkt po korzystanie z niego przez klienta. Ukaż drogę, która musiała się odbyć, by klient miał możliwość obcować z Twoim produktem
Siłą storytellingu są emocje. To one są w dużej mierze za decyzje zakupowe. Gdy konkurencja na rynku jest wyrównana, możesz konkurować w wojnie o klientami pozytywnymi skojarzeniami, pozytywnym doświadczeniem. Storytelling pozwala Ci nawiązać z klientem relację. Kiedy widzi on, że za firmą stoją ludzie z krwi i kości, łatwiej będzie mu podjąć bez wahania decyzję o zakupie właśnie u Ciebie.
Storytelling to tylko narzędzie. By było skuteczne, musi być wykorzystane z pomysłem. Storytelling wymaga od przedsiębiorcy chwili zastanowienia: jakie skojarzenie mają mieć moi klienci na myśl o mojej firmie? Co chcę im przekazać? Co jest dla mnie naprawde ważne w prowadzonej działalności?
Zalety stosowania storytellingu biznesowego jako części strategii content marketingowej:
– budowanie zaufania klienta
– budzenie lojalności
– budowanie marki
– edukowanie klientów o wyznawanych wartościach
– promocja produktu
– zachęta do kupna/skorzystania z usługi
– kreowanie wizerunku
– budowanie pozytywnych skojarzeń
