15 kwietnia 2024
W 2024 roku, dobry strateg, który zarezerwuje 3 wolne dni z wyprzedzeniem, będzie mógł cieszyć się 9-cio dniową przerwą od pracy z okazji Majówki. Niejedna osoba planuje wyjazd na ten okres, co oznacza, że wiele hoteli, pokojów gościnnych i miejsc noclegowych zarobi. Podziękują sobie też właściciele obiektów, którzy zawczasu zainwestowali w SEO. Dowiedz się, dlaczego warto pomyśleć o pozycjonowaniu swojego turystycznego biznesu.
Spis treści:
Nie da się ukryć, że na rynku hotelarskim, ogromną rolę gra dzisiaj Booking.com oraz kilka podobnych serwisów. To swoiste katalogi obiektów noclegowych, które niestety bardzo trudno wyprzedzić w wyszukiwarce. Jednak nie oznacza to, że należy zrezygnować ze swojej strony internetowej i pozycjonowania jej. Może się to okazać opłacalne z kilku powodów:
W okresie majówkowym oraz w nadchodzącym sezonie urlopowym, warto być krok przed konkurencją w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie lokalne to podstawa dla obiektu noclegowego, chociaż tutaj naszym targetem nie jest lokalna społeczność. Należy więc dobrać frazy wskazujące na lokalizację i związane z tym udogodnienia. Może to być fraza “noclegi Gdańsk”, ale “noclegi blisko morza” też się sprawdzą i przy okazji wskażą na poszukiwaną przez użytkownika cechę. Nie należy też bać się słów kluczowych z długim ogonem, bo chociaż mniej wyszukiwane, mogą być wpisywane przez bardziej zdecydowanych użytkowników.
Pamiętajmy, aby dla wybranych słów kluczowych powstały zachęcające do kliknięcia metadane (Title i Description) oraz treści napisane językiem korzyści. Wymieńmy dokładnie wszystkie udogodnienia w obiekcie i zalety lokalizacji. W przypadku obiektów noclegowych, dużą rolę grają także zdjęcia.
Nie zapomnijmy o technicznych aspektach. Nie pozwólmy, aby spora ilość zdjęć spowalniała ładowanie strony. Powinna ona też dobrze wyświetlać się urządzeniach mobilnych, niezwykle istotnych dziś w kontekście SEO.
Powinniśmy wykorzystać też społeczny dowód słuszności. Pomogą zdjęcia z wydarzeń organizowanych w obiekcie, które przedstawiają zadowolonych gości. Opinie od turystów oraz stałych bywalców obiektu również będą wyglądać zachęcająco.
Nawet biorąc pod uwagę obecność serwisów bookingowych, warto pozycjonować swoje miejsca noclegowe. Pozwala to uniknąć płacenia prowizji, wyróżnić ofertę, celować frazami kluczowymi w wybraną grupę gości, a nawet częściowo wspomagać się widocznością z dużych portali.
Pozycjonując obiekt noclegowy warto pamiętać o:
Jeśli o to zadbamy, istnieje spora szansa, że użytkownicy zauważą nas w okresie Majówki i zapewnią nam pełne obłożenie.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.