06 marca 2024
Google ogłosiło kolejną aktualizację algorytmów i tym razem możemy spodziewać się dużych zmian. Jeśli wierzyć zapowiedziom, 40% spamowego contentu w wyszukiwarce ma zniknąć. W związku z tym zostały także zaktualizowane wytyczne dotyczące spamu.
Google walczy z treściami słabej jakości – słyszymy to już od długiego czasu. O tym, że faktycznie podejmuje akcje w tym kierunku, świadczą powtarzające się aktualizacje “Helpful Content”. To, co czeka nas w marcu, ma być ponoć zwieńczeniem dotychczasowych starań.
Today we announced the March 2024 core update & new spam policies that, in combination, are designed to show less content made to attract clicks and more content that people find useful. Learn more: https://t.co/wQVZ8mExRB
— Google Search Central (@googlesearchc) March 5, 2024
Według zapowiedzi, którą Google opublikowało 5 marca 2024, bieżąca aktualizacja ma być bardziej kompleksowa niż pozostałe i wprowadzać zmiany do istniejących systemów rankingowych. Można więc spodziewać się nieco większego zamieszania w SERPach, przynajmniej w okresie wdrażania aktualizacji (około miesiąca).
Jednocześnie Google nie udziela żadnej konkretnej porady osobom, które martwią się o swoje pozycje. Spokojni mogą być ci, którzy od początku tworzyli pomocny i unikalny content.
Jeśli chodzi o nową politykę antyspamową, Google wymienia kilka obszarów, którym zamierza się przyjrzeć w ramach swoich działań.
Warto pamiętać, że wytyczne dotyczą głównie sytuacji, w których treści nie są wartościowe i użyteczne. Wykorzystywanie wygasłej domeny w nowy sposób, zgodnie z wytycznymi nie jest naruszeniem. Podobnie z publikowaniem treści sponsorowanych. Jeśli mają wartość dla czytelnika danej strony, nie muszą wcale łamać zasad narzuconych przez Google.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.