24 kwietnia 2015
Stało się, mamy za sobą kolejną aktualizację wyszukiwarki Google, wdrożoną w dniu 21.04.2015r. Tym razem algorytm został nakierowany na faworyzowanie stron responsywnych w mobilnych wynikach wyszukiwania.
–
Oficjalna nazwa aktualizacji algorytmu to: Mobile Friendly Update. Niestety jak się okazuje, nie wystarczy sama responsywność. Dodatkowo strona powinna być przyjazna użytkownikom wg wybranych kryteriów. Istotne jest np. zachowanie odpowiedniej odległości treści, odnośników itp.
–
Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona spełnia mobilne wymagania wyszukiwarki, wejdź na specjalną stronę: www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ i wpisz adres swoje domeny.
–
Przed aktualizacją byłem pytany przez swoich klientów i nie tylko, czy zmiana algorytmu i fakt, że ich strony nie należą do klasy RWD, może wpłynąć negatywnie na klasyczny wynik wyszukiwania na desktopach i laptopach. Wbrew temu, co można było przeczytać na niektórych „specjalistycznych” serwisach, odpowiedź brzmi: Nie, wynik wyszukiwania mobilnego nie będzie miał odzwierciedlenia w wyniku desktopowym i na laptopach. Teoretycznie więc, strony które nie są Mobile Friendly, nie spadną w wyniku wyszukiwania.
–
Po co ta aktualizacja ?
Przeglądając wyniki organiczne za pomocą smartfona, często trafiałem na strony wykonane w technologii flash, których w ogóle nie można było otworzyć na takim urządzeniu, było to co najmniej frustrujące. Statystycznie zaś w 2015 r. ruch mobilny w Polsce to aż ok. 48%, podczas gdy w roku 2013, wynosił poniżej 10%. Nie dziwi zatem fakt, że Google dąży do poprawienia jakości wyniku wyszukiwania mobilnego.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.