Związek między nazwą domeny i jej późniejszym pozycjonowaniem jest niezaprzeczalny. Jednocześnie jednak to temat dość szeroki i nie ogranicza się do obecności słów kluczowych w samej domenie. Jeżeli przed decyzją o zakupie domeny zastanawiasz się nad jej potencjałem pod kątem SEO, masz przewagę na starcie, jeszcze zanim Twoja strona ujrzy światło dzienne. Pokażemy Ci kilka oczywistych i mniej oczywistych aspektów, na które warto zwrócić uwagę, by pozycjonowanie witryny działo się samo (ok, prawie samo : ) )

1. Słowo kluczowe w nazwie domeny.
Na pewno nie zaszkodzi, jeżeli w nazwie domeny umieścisz swoje słowa kluczowe. Nie polecamy jednak uczynić to pierwszym i jedynym czynnikiem, przy wyborze. Domeny ze ściśle dopasowanymi słowami kluczowymi często nie budzą skojarzeń z Twoją działalnością.
2. Długość domeny.
Na pewno nie zdziwisz się, jeśli polecimy wybrać możliwie krótką i łatwą do zapamiętania nazwę. Wskazane jest też przemyślenie jej pod kątem dyktowania jej osobom postronnym i ewentualnych błędów. Dobrze, jeżeli nie ma żadnych wątpliwości dotyczących pisowni.
3. Nazwa firmy w domenie.
Jeżeli nazwa Twojej firmy jest chwytliwa, łatwa do zapamiętania i zapisania — polecamy rozważenie jej jako głównej nazwy domeny. Nawet jeżeli teraz próbujesz pozycjonować samą stronę, pomyśl jak najszybciej nad promocją, swoim brandingiem. Może w przyszłości klienci nie będą wyszukiwać „nazwa produktu” lecz „nazwa produktu firma xyz”?
4. Domena z polskimi znakami.
Od jakiegoś czasu możesz zdecydować się na wykupienie domeny z polskimi ogonkami. Czy to ma sens? Musisz zdecydować sam, pamiętaj jednak, że użytkownicy są już przyzwyczajeni do domen bez polskich znaków i automatycznie wpisują adres w wersji bezogonkowej.
5. Rozszerzenie domeny a pozycjonowanie.
Najbezpieczniej jest wybierać standardowe rozszerzenia domeny z końcówkami krajowymi. Budzą one największe zaufanie wśród użytkowników. Inne, warte rozważenia rozszerzenia to:
.com (ang. company) — dla firm i biznesów
.info — treści edukacyjne
.biz — biznesowe
.org — organizacje pozarządowe i non-profit
.edu — placówki edukacyjne, kursy, szkolenia
6. Czy kupić używaną domenę?
Kupienie z drugiej ręki domeny z długą historią i chwytliwą nazwą jest dla wielu kuszącym rozwiązaniem. Jeżeli rozważasz zakup, zawsze sprawdź jej historię, zwłaszcza pod kątem nakładanych filtrów.
