Strona główna » Raport IAB: Polacy nie boją się urządzeń mobilnych. Korzysta z nich 88% z nas

Raport IAB: Polacy nie boją się urządzeń mobilnych. Korzysta z nich 88% z nas

15 listopada, 2018

Badanie Raport Mobile 2018 przeprowadzone przez IAB Polska obrazuje nam, w jaki sposób i ile procent z nas korzysta z urządzeń mobilnych. Z jego lektury można wyciągnąć następujący wniosek: Polacy to ultramobilny naród.

Kochamy telefony

Dziś znalezienie osoby, która nie ma smartfona lub tabletu wydaje się niemal niemożliwe. Wystarczy przejść się ulicami polskich miast, by na własne oczy zobaczyć, jak popularne i chętnie używane są urządzenia mobilne. Jednak z pewnością nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę z tego, ilu z nas ich używa. Wątpliwości rozwiewa raport opublikowany przez IAB Polska.

Polska smartfonami stoi

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 4700 Polaków w wieku 15+, czyli najbardziej zainteresowanych i obeznanych w dziedzinie nowych technologii. Według raportu 9 na 10 Polaków ma smartfon i z niego korzysta. Jednak ważniejsza statystyka dotyczy wzrostu ilości tego typu urządzeń w polskich domach. Jeszcze w 2012 roku tylko 33% z nas posiadało telefon komórkowy zdolny do połączenia się z Internetem.

Nieco gorzej wygląda sytuacja z tabletami. Choć w ciągu czterech lat liczba osób posiadających tablet wzrosła o 900%, korzysta z nich jedynie 27% Polaków.

Do czego używamy smartfona?

Ankietowani zostali zapytani do czego wykorzystują swoje inteligentne telefony. Tutaj nie ma zbyt wielu zaskoczeń, bowiem króluje nawigacja oraz mapy (62%). Na dalszych miejscach respondenci wskazali używanie aplikacji (51%) oraz korzystanie z poczty (49%). Z kolei do robienia zakupów przy użyciu smartfona przyznaje się jedynie 19% z nas.

– Wyniki badań – zarówno w Polsce, jak i zagranicą – pokazują, że to, co jeszcze kilka lat temu powoli docierało do nielicznych odbiorców jako nowinka technologiczna, dziś spowszedniało i jest traktowane jako standard. W 2018 roku penetracja smartfonów wśród internautów powyżej 15 roku życia powinna przekroczyć 90%, choć dla dużej grupy nadal „phone” jest ważniejsze niż „smart”. Wyraźnie widać jednak, że użytkownicy coraz częściej i chętniej używają swoich urządzeń także do innych działań – wyjaśnia Agnieszka Maciaszek, Dyrektor Zarządzający Interia Content Studio.

Cały raport dostępny jest tutaj.

Źródło: iab.org.pl

Autorzy bloga

Jakub Wasielewski

Kategorie wpisów

Skontaktuj się z nami!

791 000 572biuro@the-first.pl

Możesz również napisać!


    The First Sp. z o.o.

    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    thefirst
    The First Sp. z o.o.
    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 the-first.pl
    Wykonanie The First