Badanie Raport Mobile 2018 przeprowadzone przez IAB Polska obrazuje nam, w jaki sposób i ile procent z nas korzysta z urządzeń mobilnych. Z jego lektury można wyciągnąć następujący wniosek: Polacy to ultramobilny naród.
Dziś znalezienie osoby, która nie ma smartfona lub tabletu wydaje się niemal niemożliwe. Wystarczy przejść się ulicami polskich miast, by na własne oczy zobaczyć, jak popularne i chętnie używane są urządzenia mobilne. Jednak z pewnością nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę z tego, ilu z nas ich używa. Wątpliwości rozwiewa raport opublikowany przez IAB Polska.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 4700 Polaków w wieku 15+, czyli najbardziej zainteresowanych i obeznanych w dziedzinie nowych technologii. Według raportu 9 na 10 Polaków ma smartfon i z niego korzysta. Jednak ważniejsza statystyka dotyczy wzrostu ilości tego typu urządzeń w polskich domach. Jeszcze w 2012 roku tylko 33% z nas posiadało telefon komórkowy zdolny do połączenia się z Internetem.
Nieco gorzej wygląda sytuacja z tabletami. Choć w ciągu czterech lat liczba osób posiadających tablet wzrosła o 900%, korzysta z nich jedynie 27% Polaków.

Ankietowani zostali zapytani do czego wykorzystują swoje inteligentne telefony. Tutaj nie ma zbyt wielu zaskoczeń, bowiem króluje nawigacja oraz mapy (62%). Na dalszych miejscach respondenci wskazali używanie aplikacji (51%) oraz korzystanie z poczty (49%). Z kolei do robienia zakupów przy użyciu smartfona przyznaje się jedynie 19% z nas.

– Wyniki badań – zarówno w Polsce, jak i zagranicą – pokazują, że to, co jeszcze kilka lat temu powoli docierało do nielicznych odbiorców jako nowinka technologiczna, dziś spowszedniało i jest traktowane jako standard. W 2018 roku penetracja smartfonów wśród internautów powyżej 15 roku życia powinna przekroczyć 90%, choć dla dużej grupy nadal „phone” jest ważniejsze niż „smart”. Wyraźnie widać jednak, że użytkownicy coraz częściej i chętniej używają swoich urządzeń także do innych działań – wyjaśnia Agnieszka Maciaszek, Dyrektor Zarządzający Interia Content Studio.
Cały raport dostępny jest tutaj.
Źródło: iab.org.pl
