Lightspeed Research na zlecenie firmy FedEx przeprowadził badanie dotyczące preferencji zakupowych Polaków, Węgrów i Czechów. Wynika z niego, że 79% z nas w tym roku prezenty świąteczne kupi za pośrednictwem internetu.
Polacy z każdym rokiem coraz bardziej przekonują się do zakupów w sieci. Wpływ na to ma wiele czynników: niższa cena, możliwość porównania wielu produktów jednocześnie oraz lepsza ochrona prawna konsumenta.
O tym, że pokochaliśmy zakupy w sklepach internetowych najlepiej świadczą liczby. Według badania przeprowadzonego przez Lightspeed Research na zlecenie FedEx 79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi właśnie w ten sposób.
– Wśród naszych czeskich sąsiadów najmłodsza badana grupa faktycznie okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online. W grupie wiekowej 18-24 aż 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce dominują nieco starsi internauci (25-34 z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują badani w grupie 35-44 lata (78%) – powiedział dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce Łukasz Wróbel.
Jednak seniorzy również nie zostają w tyle. Aż 65% Polaków w wieku 65+ ma zamiar kupić prezenty w sieci. Podobnie planuje zrobić 72% Węgrów i 76% Czechów.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie FedEx Express przez Lightspeed Research (Grupa Kantar) w drugiej połowie listopada wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.
Źródło: money.pl/wirtualnemedia.pl
