SemKRK to największy barcamp o tematyce SEM i SEO. 28.10 w Krakowie odbyła się już 20 edycja, na której byliśmy obecni! Podczas całego wydarzenia wystąpiło 7 ekspertów z branży i pochwaliło się swoimi osiągnięciami. Ogromna dawka wiedzy, pozytywnej energii i pyszna pizza, to semKRK20 w pigułce.
Spis treści:
Przyznajemy szczerze, że było to nasze pierwsze uczestnictwo w tym wydarzeniu, ale teraz już wiemy, że na pewno nie ostatnie! Poprzednia, dziewiętnasta edycja pobiła wszelkie rekordy i udowodniła, że takie spotkania są bardzo pożądane w naszej branży. Dlatego też postanowiliśmy na własnej skórze przekonać się o co tyle szumu.

Musimy powiedzieć, że naprawdę się nie zawiedliśmy. Na samym wejściu czekały na nas upominki przygotowane przez sponsorów, a także specjalne opaski potwierdzające nasze uczestnictwo w wydarzeniu. Sala, gdzie odbywały się wykłady była przestronna i tym samym wszystkie prelekcje odbywały się w komfortowych warunkach. Jedyny minus za spory hałas dochodzący z tyłu sali, gdzie wydawane były upominki i gdzie trwały rozmowy uczestników niebiorących udziału w konkretnych prelekcjach. Jednak taki charakter tego pomieszczenia, więc nie mamy pretensji do organizatora.
Na tegoroczne wydarzenie zostały zaproszone przez CEO DevaGroup Krzysztofa Marca 3 marketingowe gwiazdy. Wystąpiło również 2 zwycięzców z głosowania C4P oraz 2 zwycięskie prezentacje case studies z konkursu SemKRK Awards 2022.
Jako pierwszy na scenie pojawił się Bartłomiej Kaczmarczyk opowiadający o błędach, jakie popełnił przez trzy lata pracy z GA4 (i App+Web). Analityk internetowy w sssem.ninja, bo takie stanowisko obejmuje właśnie Bartłomiej swoją prelekcją ostrzegał przed błędami. Dzięki temu każdy kto pracuje na GA4 może zaoszczędzić sobie nerwów, a także czasu na wychodzenie z tarapatów.
Drugie wystąpienie dotyczyło Link-buildingu w branży gier hazardowych i było wygłaszane przez właściciela Linkjuice.pl Wojciecha Matułę. Podczas jego trwania mogliśmy posłuchać o technikach i metodach pozyskiwania linków w tej ciekawej branży. Była też dawka wiedzy o analizowaniu nowych, międzynarodowych rynków.
Jako trzeci na scenie pojawił się Mateusz Malinowski, który pracuje jako SEO Director w Fabryce Marketingu. Jego prelekcja dotyczyła selekcji narzędzi AI. Lawinowy wzrost popularności tego zagadnienia sprawia, że wybranie wartościowego narzędzia staje się coraz trudniejsze. Jednak po tym wystąpieniu, uczestnicy z całą pewnością wiedzą już na co zwracać uwagę.
Przerwę na kawę wykorzystaliśmy między innymi na robienie zdjęć 🙂


Czwarte wystąpienie było popisem Krzysztofa Janosiewicza, który przedstawił case study marko.pl. Rekordowy wzrost sprzedaży i techniki, które pozwoliły na jego osiągnięcie. Tak w skrócie można opisać to niezwykle interesujące wystąpienie.
Następnie na scenie pojawili się Aneta i Dawid Krystosik, partnerzy w Digitalsharks. Przedstawili oni swoje case study „Czyszczenie magazynów – Jak sprzedawać produkty outletowe”. Spora dawka wiedzy, która na pewno zostanie wykorzystana przez uczestników.
Po przerwie na pizze na scenę wkroczyła Kinga Sroka ze swoim wystąpieniem na temat inkrementalnych konwersji w Google Analytics. Opowiedziała wiele o samym zagadnieniu inkrementalności, a także o tym, jak testować jego wpływy.
Na samym końcu prawdziwa gwiazda, a mianowicie Cezary Glijer zadający pytanie: Czy mamy jeszcze wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Niesamowita energia i ogromna wiedza z zakresu SEO. Wystąpienie dotyczyło głównie Title i Description i musimy przyznać, że zrobiło na nas spore wrażenie.
Jeśli zadajecie sobie pytanie „Czy warto uczestniczyć w SemKRK lub podobnym wydarzeniu”, to musimy jednoznacznie odpowiedzieć, że tak. Jest to spotkanie właśćicieli biznesów, osób pracujących w działach marketingu, a także specjalistów SEO, SEM i branży e-commerce. Każdy z nich na takim wydarzeniu znajdzie prelekcje, które na pewno go zainteresują.
No i zawsze można wieczór wykorzystać na spotkanie integracyjne zespołu 😉

