05 stycznia 2024
Zakłady przemysłowe, które zajmują się szeroko pojętym wytwórstwem, najczęściej prowadzą działalność typu B2B. To oznacza, że muszą promować się w nieco inny sposób, niż firmy, które celują w klienta detalicznego. Jednak widoczność w Google jest dla przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych równie istotna, jak dla każdego innego biznesu. To właśnie ruch z wyszukiwarki może im zapewnić stały dopływ zleceń. Poznaj sposoby, aby dzięki skutecznemu SEO, zwiększyć zyski i wyprzedzić konkurencję.
Spis treści:
Wygląd strony internetowej dla firmy z branży przemysłowej będzie się różnić, zależnie od profilu działalności, jednak bardzo istotne jest, aby witryna wyglądała profesjonalnie. W końcu ma zachęcić innych przedsiębiorców do tego, aby się z Tobą skontaktowali.
Jeśli prowadzisz nie tylko produkcję czy sprzedaż hurtową, ale także detaliczną, przygotuj zarówno zakładkę dla klienta B2B, jak i sklep internetowy klienta indywidualnego. W ten sposób łatwo skierujesz kroki użytkownika w odpowiednie miejsce. Menu na stronie powinno być przejrzyste i łatwe do nawigowania.
Niezwykle istotna jest prezentacja oferty. To ważne, aby umiejętnie pokazać, czym się zajmujesz, z jakich technologii korzystasz oraz dlaczego to Twoja oferta jest warta uwagi.
Uwzględnij więc na swojej stronie:
Sprawne działanie witryny to podstawa. Bez tego użytkownik szybko zniechęci się do przeglądania, a Google uzna, że nie warto podnosić jej widoczności. Skup się więc na tych kwestiach:
Jeśli Twoja konkurencja wyświetla się wyżej niż Ty, to oznacza, że prawdopodobnie robi coś lepiej. Być może pozyskuje lepsze linki, a może ma bardziej przyjazną dla użytkownika stronę. Warto zainspirować się i sprawdzić, co branżowi rywale prezentują sobą w kwestii SEO. Wpisz wybraną frazę w wyszukiwarkę i zobacz, kto Cię wyprzeda.
Dobrym pomysłem jest sprawdzenie zawartości strony. Często już na pierwszy rzut oka możesz sprawdzić, co jest zrobione lepiej. Niekiedy jednak nie jest to tak oczywiste. Wtedy warto wykorzystać narzędzia, które umożliwią analizę konkurencji. Pozwala na to np. Ahrefs czy Semstorm.
Szybką analizę SERPów (stron z wynikami wyszukiwania Google) przeprowadzisz też przy pomocy Senuto.
Techniczne aspekty są niezwykle ważne, jeśli chcesz wyświetlać się wysoko w Google, podobnie jak urozmaicenia wizualne. Jednak treści również odgrywają niezwykle istotną rolę w pozycjonowaniu. Jak tworzyć dla firmy produkcyjno-handlowej teksty zgodne z SEO?
Słowa kluczowe są podstawą w tworzeniu treści na stronę firmy produkcyjno-handlowej. Powinieneś umieścić je w nagłówkach oraz w samej treści (oczywiście w naturalny i niewymuszony sposób). Dzięki temu, Google będzie wiedziało, czego dotyczy strona i komu ją pokazać w SERP. Oto czym warto kierować się w doborze fraz:
Jak powinny wyglądać wartościowe treści SEO na stronie zakładu przemysłowego? Dłuższe teksty czy krótkie i zwięzłe? Tak naprawdę długość nie ma takiego znaczenia jak jakość. Jeżeli nagłówek sugeruje odpowiedź na konkretne pytanie, to tekst powinien na nie odpowiadać bez lania wody. Jednak warto też rozbudowywać opisy kategorii o content, który pomoże stronie podtrzymać autorytet w danym temacie.
Podobnie jak dobrze skonstruowane opisy kategorii, teksty blogowe także mogą przyczynić się do zbudowania autorytetu w sieci. Zwłaszcza kiedy są ze sobą powiązane siecią linków. Blogi to doskonały sposób na opowiedzenie klientom o firmie, podzielenie się branżowym know how, ale również na wykorzystanie pomocnego dla SEO linkowania wewnętrznego.
Lokalizacja firmy produkcyjno-handlowej często jest znaczącą kwestią dla ewentualnych zleceniodawców. Będą się interesować skąd dostarczamy zamówione produkty, gdzie są nasze magazyny i siedziba. W znalezieniu tych informacji oraz w pozycjonowaniu naszej strony pomoże SEO lokalne. Zadbaj zatem o:
W pozycjonowaniu strony z branży przemysłowej, należy również dbać o link building. Część linków możesz pozyskać dzięki ogłoszeniom i katalogom firm, ale dbaj też o to, by publikować artykuły i wywiady sponsorowane się na wartościowych portalach branżowych (wzmocnią one tematyczny autorytet Twojej strony + Domain Rating) oraz pojawiać się na stronach poświęconych tematyce biznesowej (tam mogą być Twoi klienci).
Chcesz więcej wskazówek? Wpadnij na Webinar 25 stycznia 2024!
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.