Kalendarz to najważniejsze narzędzie, jakim posługuje się właściciel biznesu e-commerce. Bez niego mógłby przegapić świetne okazje, aby zwiększyć obroty. Mowa tu chociażby o Walentynkach, a do tych pozostał niecały miesiąc. Najwyższa pora rozpocząć przygotowania. Oto kilka wskazówek od nas.
Spis treści:
Sukces w sprzedaży internetowej w dużej mierze opiera się na dobrze dobranych słowach kluczowych. Dopasuj je więc do okazji, a także do swojej oferty i postaraj się dobrze nimi zagrać. Powinny znaleźć się w metadanych (Title i Description), a także zostać wplecione w treść znajdującą się na odpowiednich podstronach. Celuj we frazy z intencją zakupową, które wskazują na chęć obdarowania bliskiej osoby.

O zbliżających się Walentynkach, przypomnij swoim klientom już na stronie głównej. Możesz to zrobić np. poprzez pop-up lub baner, który zachęca, aby zajrzeć do odpowiedniej kategorii, zobaczyć nowości czy skorzystać z promocji. Dzięki temu pokażesz, że jesteś przygotowany na nadchodzące święto.
Koniecznie zadbaj o stronę, na którą trafi klient tuż po tym, jak zechce sprawdzić Twoją ofertę walentynkową. Pamiętaj o urozmaiceniu materiałami wizualnymi i dobrej jakości zdjęciami produktowymi oraz dostosowaniu treści do okazji. Możesz też wykorzystać storytelling, aby zobrazować klientowi, jak miło może przebiec romantyczny wieczór, dzięki Twoim produktom.

Nie zapomnij przygotować wpisów blogowych z inspiracjami prezentowymi na Walentynki lub propozycjami spędzenia czasu. To bardzo dobre miejsce, aby pokazać co ciekawsze pozycje ze swojego asortymentu i poruszyć kwestię tegorocznych trendów związanych ze świętem zakochanych.
Nie tylko pozyskiwanie linków zewnętrznych jest istotne, ale również umieszczanie ich w strukturze własnej strony. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu, możesz oprowadzić bota Google po swojej domenie i przy okazji nakierować też użytkowników na podstrony z ofertą, które chcesz, aby zobaczyli.
Trudno wybić się w social mediach w Walentynki, ale nie oznacza to, że można pozwolić sobie na to, żeby się tam nie pojawić. Informuj o swojej sezonowej ofercie, przyciągnij zdjęciami i ciekawymi promocjami.

Zakupy przez telefon nikogo już dzisiaj nie dziwią. Coraz więcej osób wybiera ten sposób, aby przeglądać oferty i zamawiać prezenty dla bliskich osób. Twoja strona musi dobrze się prezentować nie tylko na desktopie, ale przede wszystkim na urządzeniach mobilnych.
Ktoś ogląda produkt z oferty walentynkowej? Spraw, żeby miał widok również na inne pozycje z tej kategorii, które oglądali przed nim klienci. A jeszcze lepiej, proponuj od razu rzeczy, które można dokupić w zestawie. Być może ktoś skusi się także na opakowanie prezentowe za dopłatą.
Jeżeli chcesz sprzedawać w Walentynki, zadbaj o romantyczny klimat na swojej stronie. Najważniejsze, o czym musisz pamiętać to:
Pamiętaj też, że czas goni. Wdrażaj te rozwiązania już teraz.
