Wybór specjalisty SEO jest sprawą najwyższej wagi. Można porównać to trochę do wyboru lekarza. Wszyscy wiemy, że na zdrowiu się nie oszczędza i jednocześnie nie zawsze mamy kompetencje, by sprawdzić wiedzę i umiejętności — co nie oznacza, że nie ma na to sposobów. Przedstawiamy krótką ściągawkę wymaganych umiejętności i kompetencji miękkich (które też się przydają każdemu senior seo specialist).
– wytyczne Google dotyczące wymagań wobec strony
– narzędzia wspomagające pozycjonowanie (Majestic, Ahref)
– najnowsze zasady skutecznego link buildingu
– metody optymalizacji witryny on site
– podstawowe zagadnienia z zakresu UX
– podstawowe języki programowania
– strategie White Hat SEO
– strategie Black Hat SEO (a także wie, czemu ich nie stosować)
– elementarne zagadnienia marketingowo/sprzedażowe
– sprawdzone źródła wiedzy o zmianach w algorytmach
– ciekawość i chęć do ciągłej nauki — SEO cały czas ulega zmianom
– dociekliwość – nie wystarczy czytanie po łebkach
– zdolność do analitycznego myślenia
– konsekwencja
– dyscyplina
– komunikatywność — obraną strategię trzeba wytłumaczyć klientowi
– szerokie horyzonty
– kreatywność — nieszablonowe myślenie przydaje się w przypadku skomplikowanych problemów
Najlepszy specjalista SEO to taki, który ma solidne przygotowanie merytoryczne do wykonywanej pracy. Jednocześnie nie przywiązuje się za bardzo do raz zdobytych informacji i śledzi na bieżąco zmiany w algorytmach, trendy i nowe rozwiązania. Konkurencja nie śpi, więc i opiekun Twojej strony musi pozostać czujny. Poza przygotowaniem technicznym i gotowością do współpracy z programistami, seo specialist umie wytłumaczyć Ci, czemu podejmuje właśnie takie, a nie inne decyzje. Powstrzyma Cię przed ryzykownymi zagraniami i spojrzy na Twoją branżę i jej klientów świeżym okiem. Podpowie rozwiązania, które mają związek nie tylko z widocznością witryny, ale też sprzedażą i konwersją.
Nieskromnie powiemy, że właśnie tacy są pozycjonerzy z agencji The First.