Strona główna » Treści wizualne najskuteczniej przyciągają klientów. Tak twierdzi co piąty mały przedsiębiorca

Treści wizualne najskuteczniej przyciągają klientów. Tak twierdzi co piąty mały przedsiębiorca

1 czerwca, 2019

Sektor małych przedsiębiorstw znacząco różni się od światowych monopolistów. By dotrzeć do klientów i przekonać ich do swojej oferty musi stosować inne, bardziej wyrafinowane, metody. A jakie z nich są najbardziej skuteczne? Odpowiedzi dostarcza badanie Visual Objects.

Trudna gra małego przedsiębiorcy

Bycie drobnym przedsiębiorcą z pewnością nie należy do najprostszych zawodów na świecie. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, musimy rywalizować z większymi od siebie. Globalne, a nawet i krajowe, marki mają tę przewagę, że są znane niemal przez wszystkich zainteresowanych. Z kolei mikroprzedsiębiorstwa muszą powoli przebijać się do świadomości potencjalnych klientów. A jak to robić? Odpowiedzieli sami zainteresowani w ankiecie Visual Objects.

Ładna strona ponad SEO

W badaniu wzięło udział 500 przedsiębiorców z sektora małych firm. Odpowiadali oni na pytania powiązane z zarządzaniem firmą i marketingiem w sieci.

Z ankiety możemy dowiedzieć się, że najważniejszy jest odpowiedni design strony internetowej (20%). Niemal równie istotne jest zaangażowanie użytkownika (19%) oraz szeroko rozumiane e-commerce (17%). Nieco mniejszą wagę mali przedsiębiorcy przykładają do działań SEO i bezpieczeństwa (po 12%) oraz treści, jakie znajdują się na ich stronach (10%).

– Kiedy spotykam się ze swoimi klientami lub potencjalnymi, nowymi klientami, słyszę od nich, że zdają sobie sprawę z tego, że ich strona musi wyglądać ładnie. Jednak nie potrafią oni dokładnie sprecyzować, co to znaczy – mówi Fabrizio Colombi, dyrektor ds. rozwoju biznesu z firmy Decographic.

Jakie treści są na stronach?

Każdy, kto choć raz korzystał z usług jakiejkolwiek firmy, wie, że treść ma znaczenie. Informacje o firmie, cennik, wykaz usług czy dane kontaktowe – to absolutne minimum, potrzebne klientowi. A co na ten temat sądzą respondenci? Oto treści, jakie publikują oni na stronach swoich firm.

  • Informacje o firmie – 67%
  • Treści wizualne – 58%
  • Opisy produktów – 51%
  • Recenzje – 43%
  • Filmy – 42%
  • Artykuły blogowe – 30%
  • Podcasty – 11%

Poniżej zaś treści, jakie mali przedsiębiorcy zamierzają publikować jeszcze w tym roku:

  • Treści wizualne – 55%
  • Filmy – 42%
  • Artykuły blogowe – 33%
  • Treści do pobrania – 22%
  • Podcasty – 17%

Warto również zwrócić uwagę na to, jakie treści są według nich najskuteczniejsze:

  • Treści wizualne – 23%
  • Informacje o firmie – 23%
  • Filmy – 16%
  • Opisy produktów – 15%
  • Recenzje – 12%
  • Artykuły blogowe – 5%

Cały raport dostępny pod tym linkiem.

Źródło: visualobjects.com

Autorzy bloga

Jakub Wasielewski

Kategorie wpisów

Skontaktuj się z nami!

791 000 572biuro@the-first.pl

Możesz również napisać!


    The First Sp. z o.o.

    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    thefirst
    The First Sp. z o.o.
    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 the-first.pl
    Wykonanie The First