Badanie Gemius: Co zachęca Polaków do robienia zakupów w sieci?
01 czerwca 2019
Sektor małych przedsiębiorstw znacząco różni się od światowych monopolistów. By dotrzeć do klientów i przekonać ich do swojej oferty musi stosować inne, bardziej wyrafinowane, metody. A jakie z nich są najbardziej skuteczne? Odpowiedzi dostarcza badanie Visual Objects.
Bycie drobnym przedsiębiorcą z pewnością nie należy do najprostszych zawodów na świecie. Niezależnie od tego, w jakiej branży działamy, musimy rywalizować z większymi od siebie. Globalne, a nawet i krajowe, marki mają tę przewagę, że są znane niemal przez wszystkich zainteresowanych. Z kolei mikroprzedsiębiorstwa muszą powoli przebijać się do świadomości potencjalnych klientów. A jak to robić? Odpowiedzieli sami zainteresowani w ankiecie Visual Objects.
W badaniu wzięło udział 500 przedsiębiorców z sektora małych firm. Odpowiadali oni na pytania powiązane z zarządzaniem firmą i marketingiem w sieci.
Z ankiety możemy dowiedzieć się, że najważniejszy jest odpowiedni design strony internetowej (20%). Niemal równie istotne jest zaangażowanie użytkownika (19%) oraz szeroko rozumiane e-commerce (17%). Nieco mniejszą wagę mali przedsiębiorcy przykładają do działań SEO i bezpieczeństwa (po 12%) oraz treści, jakie znajdują się na ich stronach (10%).
– Kiedy spotykam się ze swoimi klientami lub potencjalnymi, nowymi klientami, słyszę od nich, że zdają sobie sprawę z tego, że ich strona musi wyglądać ładnie. Jednak nie potrafią oni dokładnie sprecyzować, co to znaczy – mówi Fabrizio Colombi, dyrektor ds. rozwoju biznesu z firmy Decographic.
Każdy, kto choć raz korzystał z usług jakiejkolwiek firmy, wie, że treść ma znaczenie. Informacje o firmie, cennik, wykaz usług czy dane kontaktowe – to absolutne minimum, potrzebne klientowi. A co na ten temat sądzą respondenci? Oto treści, jakie publikują oni na stronach swoich firm.
Poniżej zaś treści, jakie mali przedsiębiorcy zamierzają publikować jeszcze w tym roku:
Warto również zwrócić uwagę na to, jakie treści są według nich najskuteczniejsze:
Cały raport dostępny pod tym linkiem.
Źródło: visualobjects.com
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.