W obecnych czasach działania marketingowe są podstawą prowadzenia biznesu. Tymczasem, połowa małych i średnich przedsiębiorstw w USA w ogóle nie uwzględnia reklamy w swoich rocznych biznesplanach.
Historia reklamy jest tak długa, jak historia świata. Już w starożytności handlarze zachwalali swoje produkty na targach, by ściągnąć klientów. Jednak jej dynamiczny rozwój przypada na początek XVII wieku, gdy reklamy zostały uregulowane prawnie, zaś w kolejnych stuleciach pojawiały się coraz częściej i na kolejnych nośnikach.
Dziś, gdy coraz większy procent handlu przenosi się do Internetu, rosną również wydatki na tego typu reklamę. Mimo to, nie każda firma decyduje się inwestować w marketing. Według najnowszych badań aż 50% małych i średnich przedsiębiorstw w USA nie stworzyło planu marketingowego na 2019 rok.
Outbound Engine zapytał 350 właścicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SMB) m.in. o wzrost przychodów, przeszkody w osiągnięciu zakładanych celów biznesowych czy najbardziej efektywne praktyki marketingowe.
Oto niektóre z wyników badania:
Pełny raport (w języku angielskim) dostępny jest pod tym linkiem.
Choć powyższe badanie dotyczy firm w Stanach Zjednoczonych, wnioski z niego płynące można przenieść na polski grunt. Wynika z nich jasno, że mądrze wydane pieniądze na marketing, to gwarancja zwrotu. 4 na 5 Amerykanów, którzy zainwestowali w reklamę odnotowało lepsze wyniki sprzedażowe.
Włączenie działań marketingowych w biznesplan oraz regularne pilnowanie i analizowanie wszystkich kampanii reklamowych z pewnością wpłyną pozytywnie na obroty każdej firmy.
Źródło: outboundengine.com
