Strona główna » USA: 50% małych i średnich przedsiębiorstw nie ma planów marketingowych

USA: 50% małych i średnich przedsiębiorstw nie ma planów marketingowych

22 maja, 2019

W obecnych czasach działania marketingowe są podstawą prowadzenia biznesu. Tymczasem, połowa małych i średnich przedsiębiorstw w USA w ogóle nie uwzględnia reklamy w swoich rocznych biznesplanach.

Reklama dźwignią handlu

Historia reklamy jest tak długa, jak historia świata. Już w starożytności handlarze zachwalali swoje produkty na targach, by ściągnąć klientów. Jednak jej dynamiczny rozwój przypada na początek XVII wieku, gdy reklamy zostały uregulowane prawnie, zaś w kolejnych stuleciach pojawiały się coraz częściej i na kolejnych nośnikach.

Dziś, gdy coraz większy procent handlu przenosi się do Internetu, rosną również wydatki na tego typu reklamę. Mimo to, nie każda firma decyduje się inwestować w marketing. Według najnowszych badań aż 50% małych i średnich przedsiębiorstw w USA nie stworzyło planu marketingowego na 2019 rok.

Marketing na drugim planie

Outbound Engine zapytał 350 właścicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SMB) m.in. o wzrost przychodów, przeszkody w osiągnięciu zakładanych celów biznesowych czy najbardziej efektywne praktyki marketingowe.

Oto niektóre z wyników badania:

  • 25% respondentów nie ma pewności, co do tego, w jakim kierunku rozwijać swoją firmę.
  • 55% właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw wydaje na marketing mniej, niż 5% swoich rocznych przychodów.
  • 58% badanych poświęca marketingowi 5 lub mniej godzin w tygodniu.
  • 86% z nich woli poświęcać czas innym działaniom biznesowym.
  • 81% respondentów, którzy zainwestowali w marketing 5-10% rocznych przychodów, stwierdziło, że w 2018 roku zarobiło więcej.

Pełny raport (w języku angielskim) dostępny jest pod tym linkiem.

Lekcja dla Polski

Choć powyższe badanie dotyczy firm w Stanach Zjednoczonych, wnioski z niego płynące można przenieść na polski grunt. Wynika z nich jasno, że mądrze wydane pieniądze na marketing, to gwarancja zwrotu. 4 na 5 Amerykanów, którzy zainwestowali w reklamę odnotowało lepsze wyniki sprzedażowe.

Włączenie działań marketingowych w biznesplan oraz regularne pilnowanie i analizowanie wszystkich kampanii reklamowych z pewnością wpłyną pozytywnie na obroty każdej firmy.

Źródło: outboundengine.com

Autorzy bloga

Jakub Wasielewski

Kategorie wpisów

Skontaktuj się z nami!

791 000 572biuro@the-first.pl

Możesz również napisać!


    The First Sp. z o.o.

    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    thefirst
    The First Sp. z o.o.
    ul. Sportowa 18-20
    87-100 Toruń
    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 the-first.pl
    Wykonanie The First