26 września 2017
Katalogi internetowe kuszą wielu początkujących adeptów SEO szybkimi efektami i stosunkowo łatwym uzyskaniem „mocnego” linka. Z drugiej jednak strony widzimy stałą tendencję w zmianach algorytmów — mocno stawiającą na doświadczenie użytkownika. Z punktu widzenia użytkownika, zdecydowana większość katalogów (a już zwłaszcza katalogów SEO, stworzonych wyłącznie z myślą o linkach) nie ma żadnej wartości dla internautów.
Podobno ostatnim wartościowym katalogiem był zamknięty w marcu 2017 DMOZ (czytaj więcej: https://the-first.pl/pozycjonowanie-i-katalogi-stron-seo-czy-warto-dodac-tam-swoja-strone/).
Nie jesteśmy na tyle ekstremalni, by stanowczo odradzić Ci korzystanie z katalogów zupełnie, ale nie traktuj ich jako najważniejszej strategii link buildingu. Kilka linków z katalogu nie powinno Ci zaszkodzić, może nawet nieco dywersyfikuje źródła, ale szkoda czasu na szukanie nowych, nieodkrytych katalogów.
– katalogi branżowe
– katalogi tematyczne
– katalogi firmowe
– katalogi usługowe
– katalogi dla hobbystów
Pamiętaj, by dodawać link do Twojej strony zgodnie z duchem katalogu: jeżeli oferujesz usługi hydrauliczne, rejestracja na twojfachowiec.biz ma sens, niekoniecznie jednak polecamy umieszczenie tam swojej wizytówki hurtowni papierniczej.
– linkuj do strony głównej
– stosuj anchor brandowy
– używaj unikalnych opisów w wizytówkach
– zawsze dodawaj swoje logo w wymaganych wymiarach
– wpisuj adres firmy w tej samej formie
– sprawdź, czy katalog jest moderowany
Nie, ale dodanie strony do kilku katalogów nie zaszkodzi. Słowem-kluczem jest tu umiar. Stawiaj jakość nad ilość. Nie kataloguj pod żadnym pozorem masowo. Zawsze sprawdzaj PR (choć i jego wartość jako miary maleje) i moderację. Przejrzyj katalog choć z grubsza i zobacz, czy nie ma na nim spamu. Kieruj się przy wyborze zgodnością katalogu z treściami na Twojej stronie. Przede wszystkim — nie nastawiaj się, że linki z katalogu dokonają cudu.
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Piotr napisał:
23 marca 2019
Ciekawa i wartościowa wiedza!
Teoria Biznesu napisał:
06 lutego 2020
Katalogi firm nie są już tak popularne ze względu na opinie dotyczącą wpływu ilości linków na ich wartość. Istnieją jednak katalogi prezentujące firmę w sposób estetyczny i takie wpisy napewno nie zaszkodzą stronie internetowej.
Kris Gomula napisał:
22 marca 2020
Witam.
Ale chybe te katalogi juz tak potracilyna wartosci, zenie warto w ogole z nich korzystac, no chyba, ze sami szukamy klopotow.
Tragos napisał:
28 marca 2020
Kris.
Nie jest tak tragicznie. Dobre katalogi jeszcze sa wartosciowe dla SEO, ale te zadbane przez administratorow 😉
Stanislaw napisał:
20 czerwca 2020
Bardzo fajnie opisane ! Dzieki
Małgorzata napisał:
01 kwietnia 2021
Wszystko zależy od sytuacji, w bardziej niszowych, czy lokalnych frazach katalogi pomagają. Przykładowo te związane z firankami, czy dekoracjami okiennymi w konkretnych stylach lub miastach. Przy słowach ogólnych w rodzaju „rolety rzymskie” dopiero kilkanaście powoduje niewielki ruch.
Pozdrawiam Małgorzata z Wrocławia
Firma Sprzątająca Warszawa napisał:
19 września 2023
Wszystkie firmy zajmujące się prowadzeniem stron internetowych katalogują swoje witryny. Wiadomo im więcej „wartościowych” linków tym lepiej. Ale jak je znaleźć i w jaki sposób dodać link aby on sam był wartościowy to już inna sprawa.
Pozdrawiamy.