15 czerwca 2017
Wycena strony, niezależnie od tego, czy mówimy o małym blogu, sklepie czy portalu, to trudny temat. Często wiąże się z emocjonalnym podejściem właściciela — obiektywizm jest wręcz niemożliwy. Są jednak pewne wskaźniki, którymi możesz się kierować przy wycenie strony i postaramy się je pokazać.
1. Wiek domeny.
Im starsza strona — tym lepiej. Podczas negocjacji z potencjalnym kupcem to argument za wyższą ceną.
2. Historia domeny.
Jesteś pierwszym właścicielem strony? Zastanów się, czy miałeś w przeszłości problemy z filtrami. Strona bez wstydliwej przeszłości to pożądany towar.
3. Poziom zaawansowania strony.
Twoja strona to kilka zakładek na tanim szablonie czy projekt na specjalne zamówienie? Postawiłeś ją sam w ciągu tygodnia, czy przez wiele miesięcy współpracowałeś z programistami nad najlepszymi rozwiązaniami?
4. Ilość UU na miesiąc.
Przygotowując się do wyceny, zerknij na Analytics. Weź pod uwagę nie tylko suche liczby, ale także dynamikę i tendencje.
5. Realny dochód z AdWords i innych reklam.
Zyski z reklam to bardzo namacalna wartość. Sprzedajesz nie tylko witrynę, ale też źródło dochodu.
6. Poziom optymalizacji strony.
Czy Twoja strona jest zoptymalizowana? W jakim stopniu? Może nabywcę czeka trochę pracy nad nią, ale dysponujesz dokładnym audytem SEO, który zawiera wszelkie wytyczne?
7. Potencjał biznesowy.
Czy strona jest powiązana z konkretnym biznesem? Sprzedajesz tylko stronę, czy jest ona „w pakiecie” z resztą działalności?
8. Reputacja strony.
Jakie opinie znajdziesz o swojej stronie? Czy jest popularna? Jej nazwa utarła się w świadomości? Czy ma założone kanały społecznościowe wraz z obserwującymi użytkownikami?
9. Konkurencja na rynku.
W jakiej branży działasz? Jak zaangażowana online jest konkurencja?
10. Ilość dostępnych domen o podobnej nazwie, lecz z mniej popularnymi końcówkami.
Czy jesteś właścicielem wszystkich podobnych domen? Jeżeli tak, cena wzrasta.
11. Dodatkowe korzyści, np.: logo chronione znakiem towarowym.
Bonusy dodatkowe mają znaczenie. Zapewnienie ochrony prawnej znaku towarowego to długotrwały i kosztowny proces — na pewno wiesz o tym, jeżeli przeszedłeś całą procedurę.
Są na rynku strony, dzięki którym będziesz mógł sprawdzić potencjał Twojej strony, bloga, portalu czy sklepu. Pamiętaj jednak, by podejść do nich z dystansem. Potraktuj taką wycenę jako wskazówkę, nie jednoznaczną odpowiedź. Pomyśl o korzyściach, które dostanie nabywca i wypisz je wszystkie.
Jeżeli masz wątpliwości, napisz do nas, pomożemy!
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Damian napisał:
01 października 2018
3mc.pl-wycena/Wycena stron internetowych a domen różni się między sobą. Wyceniając strony internetowe algorytmy biorą pod uwagę stronę główną i wszystkie podstrony. Natomiast wycena domen ma za zadanie wycenić samą domenę na podstawie jej popularności w internecie. Automat przy wycenie stron winnien być tak opracowany, aby rozróżniał te dwie metody. Przede wszystkim wszystkie automaty biorą pod uwagę ranking ALEXA, który odrywa jedną z podstawowych ról przy wycenie stron i domen.
Niewazne napisał:
05 czerwca 2019
Jak przeczytalem dochod z adwords, to przestalem czytac. Niezla amatorka.
Jakub Wasielewski napisał:
05 czerwca 2019
@Szanowny Panie Niewazne – nie przedstawił się Pan, nie podał Pan adresu e-mail ani strony którą Pan reprezentuje ale wierzę, że uzasadni Pan swoją wypowiedź 🙂 Jeżeli strona ma prowadzoną kampanię Ads i konto ma sprawdzone ustawienia, które konwertują a do tego branża pozwala na dobrą konwersję z kampanii to dlaczego nie wziąć jej pod uwagę przy wycenie wartości strony firmowej czy sklepu?