06 marca 2019
O konieczności dostosowywania stron dla użytkowników urządzeń mobilnych wiemy od dawna. Nowe statystyki z raportu Gemius tylko potwierdzają twardymi danymi to, o czym wiedzieliśmy już od dawna.
W grudniu 2018 roku prawie milion osób mniej skorzystało w internecie za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa w porównaniu z grudniem 2017. Jednocześnie wzrósł udział użytkowników urządzeń mobilnych w grudniu 2018 było ich 1,8 mln więcej niż w grudniu 2017 roku.
Mobilny internet w Polsce to przede wszystkim smartfony. Pod koniec 2018 roku użytkowników tabletów było tylko 3,6 mln, jest to delikatny spadek o 0,3 mln w stosunku do roku 2017.
Czy te informacje zmieniają coś w naszej pracy? Absolutnie nie. Od dawna wiemy, że optymalizacja i strategia pozycjonowania muszą uwzględniać wyszukiwanie mobilne. Jednocześnie należy pamiętać, że nawet najbardziej oczywiste założenia należy weryfikować.
Interesujące jest to, że z internetu na smartfonach korzystają coraz chętniej także osoby starsze. W kategorii wiekowej +55 wzrost wyszukiwań mobilnych w skali roku to 15,3%. Można śmiało założyć, że ta tendencja także będzie się utrzymywać. Jest to ważny sygnał dla firm, których docelową grupą klientów są osoby w tej kategorii wiekowej. Widzimy tutaj dużą szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji.
Źródło: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/polacy-a-mobile-co-wiemy-na-poczatku-2019-roku.html
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.