03 lutego 2023
Jak sprawić, żeby przechodzień zmienił się w klienta? Lokalne SEO pozwoli Ci zaistnieć na wirtualnej mapie i wskaże drogę tym, którzy szukają produktów lub usług takich jak Twoje. Jeśli więc prowadzisz biznes stacjonarny, podejmij działania, żeby pojawić się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Z naszych wskazówek dowiesz się, dlaczego to tak istotne i jak pokierować strategią pozycjonowania, żeby osiągnąć dobre rezultaty.
Spis treści:
Jeśli sprawdzasz czasem liczby wyszukań swoich słów kluczowych, z pewnością zauważyłeś, że dodając nazwę miasta do frazy, zmniejszasz jej zasięg. Zanim jednak uznasz, że optymalizacja pod frazy lokalne nie ma sensu, pomyśl jeszcze raz i weź pod uwagę, jakiego rodzaju działalność prowadzisz. Sklep internetowy wysyłający na całą Polskę? Dobrze, możesz położyć mniejszy nacisk na SEO lokalne. Fryzjer męski w Grudziądzu? W takim razie nie musisz zapraszać na swoją stronę 22 tysięcy użytkowników z całego kraju, bo z pewnością wiesz, że raczej nie przyjedzie nikt z Warszawy czy z Krakowa. Za to 90 osób, które szukało przez frazę „fryzjer męski grudziądz” to 90 potencjalnych klientów. SEO lokalne naprowadzi ich na Ciebie. Nie rezygnuj więc z optymalizacji oraz innych działań.
Google zainteresowało się zachowaniami klientów wyszukujących lokalnie już w 2014 roku, czego efektem był raport „Understanding Consumers’ Local Search Behavior”. Jego rezultaty były niezwykle ciekawe. Mogliśmy dowiedzieć się na przykład, że większość wyszukiwań ze smartfona, wpisanych w drodze lub w sklepie ma intencję lokalną. To znaczy, że jeśli widzisz przechodnia wpatrzonego w telefon, jest około 56% szans, że sprawdza obiekty w pobliżu. Być może za chwilę skieruje się do Ciebie?
Druga ciekawa rzecz to rosnące prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Około 7% nielokalnych wyszukiwań kończy się dokonaniem transakcji. W przypadku wyszukiwań lokalnych będzie to 18%!
Warto też wiedzieć, że 1 na 3 klientów wyszukuje dany biznes lokalny zanim odwiedzi placówkę. Jak się okazuje, warto zadbać o lokalną podstronę i dobre pierwsze wrażenie zrobić jeszcze zanim odwiedzający przekroczy próg. Przygotuj też dobre opisy produktów i upewnij się, że jesteś konkurencyjny. Niektórzy mogą sięgnąć po smartfona, żeby porównać ceny i wyszukać informacje o danym produkcie.
SEO lokalne to strategia warta rozważenia dla każdego, kto prowadzi biznes stacjonarnie. Jeśli posiadasz jedną lub kilka placówek, do których chcesz zaprosić klientów, zwiększysz w ten sposób swoje szanse. Jednak jest kilka sektorów, w których szczególną uwagę należy przywiązać do pozycjonowania lokalnego, gdyż przedsiębiorcy mogą na nim bardzo mocno skorzystać. Sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.
Branże, dla których SEO lokalne jest kluczowe:
Tworzenie strategii pozycjonowania lokalnego to zadanie, które będzie wymagało indywidualnego podejścia. Jednak przedstawiamy 3 uniwersalne wskazówki.
Chcesz wypozycjonować się lokalnie? Jeśli optymalizacja strony już wykonana, a Profil Firmy dopracowany, zatroszcz się o pozyskanie linków zwrotnych. Z jakich źródeł warto je zdobywać:
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.