Instagram ułatwia pracę reklamodawcom. Serwis dokonał istotnej zmiany
02 maja 2019
Instagram to medium o wciąż nie do końca wykorzystanym potencjale sprzedażowym. Tymczasem jego właściciel Mark Zuckerberg robi wszystko, by jeszcze bardziej ułatwić markom kontakt z klientem. Najnowsza zmiana jest na to świetnym dowodem.
Jeżeli chodzi o liczbę użytkowników, to Instagram jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Według danych z kwietnia 2019 roku korzysta z niego ponad 6,2 miliona osób. Większość z nich to, co wydaje się oczywiste, kobiety. Badanie z czerwca zeszłego roku pokazało, że prawie ¾ korzystających z aplikacji Instagram.com stanowią panie.
Nie dziwi również wiek odbiorców. Konto na „Insta” mają głównie osoby w przedziale wiekowym 15-34 lata i są po studiach lub szkole średniej. Warto również zauważyć, że większość z nich mieszka w dużych miastach. Oznacza to, że tego typu „przeciętny” instagramowicz jest idealnym „celem” dla firm, które chcą trafić ze swoim produktem do młodych i bardziej zamożnych klientów.
Główną ideą Instagrama jest dzielenie się zdjęciami. Jednak od czasu, gdy tzw. „szafiarki” zaczęły reklamować na swoich profilach marki i produkty, serwis przeszedł sporą metamorfozę. Już w listopadzie zeszłego roku informowaliśmy o nowościach – więcej na te temat tutaj.
Mark Zuckerberg w trakcie konferencji Facebook F8 2019 ogłosił kolejne zmiany. Najważniejszą wydaje się być możliwość kupowania tych samych rzeczy, jakie mają nasi ulubieni użytkownicy. Do tej pory należało albo wykonać zrzut ekranu i mozolnie szukać danego przedmiotu, albo pytać o link w komentarzu.
Teraz ma być szybciej i prościej. Wystarczy, że twórca oznaczy konkretny produkt (np. bluzkę czy spodnie), my zaś musimy tylko kliknąć we wskazanym miejscu, by dowiedzieć się wszystkiego o danym przedmiocie. Testy nowej funkcjonalności rozpoczną się w najbliższych dniach, jednak dostęp do niej uzyska tylko ograniczona liczba użytkowników.
Mówi się, że klient kupuje oczami. Dlatego tak bardzo istotna będzie kolejna nowość na Instagramie – ulepszony tryb tworzenia treści. Dzięki niemu będziemy mogli korzystać z nowych narzędzi, które upiększą zrobione przez nas zdjęcia.
Źródło: tabletowo.pl/wirtualnemedia.pl
Strona używa ciasteczek. Potwierdź, aby kontynuować. Nasza Polityka Prywatności więcej
Cookie na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby umożliwić Ci najlepszy sposób przeglądania strony.
Maurycy napisał:
07 maja 2019
Instagram podobnie jak Facebook się rozwija i idzie w jednym kierunku – nastawionym na klienta. Nie ma się jednak czemu dziwić, gdyż potencjał zarówno jednego jak drugiego jest ogromny. Firmy marketingowe powinny być akurat zadowolone, gdyż ilość pracy również się u nich zwiększa.